Hoe komt het dat sommige mensen actiever zijn in de ochtend dan andere?

Of juist in de avond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een antwoord vanuit een heel ander perspectief.
Het zou ook kunnen, dat het stamt uit een vorig leven.
Dat je nu een nachtmens bent bv, zou kunnen komen, omdat je in je vorige leven misschien s'nachts moest leven, om in leven te blijven, vluchten voor vijanden, en dat is in dit leven blijven hangen.
En zo kunnen er ook redenen zijn dat je een ochtendmens bent.
Maar die redenen ken ik niet, want ik ben een nachtmens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of je ochtendmens of avondmens bent is zeker niet geheel een keuze van jezelf. Het heeft te maken met hoe je biologische klok is ingesteld. Dit verschilt aanzienlijk tussen mensen onderling. Er wordt hier momenteel veel onderzoek aan gedaan en ik denk eigenlijk niet dat het al helemaal duidelijk is waardoor de verschillen precies ontstaan, en of het eventueel een genetische basis heeft. Maar er zijn wel therapieën in ontwikkeling om je biologische klok weer bij te stellen (voornamelijk lichttherapie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan bijvoorbeeld komen door voeding en gebruik van stimulerende middelen als alcohol en drugs.

Als je s`middags veel cola of koffie drinkt kan je s`avonds hyperactief zijn.

Als je s`avonds veel alcohol gebruikt, kan je s`morgens je bed niet uitkomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het licht er maar net aan waar je aan gewend bent. De macht der gewoonten, zou ik maar zeggen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron vermelden Milady!

Ik zal het voor jou doen.