Wat kan ik eten na ik mijn tand uit gehaald heb?

ik ben 15 en ik heb mijn tand net(10min. geleden) zelf uitgehaald.....ik heb trek dus wat kan ik eten .....ik weet de naam niet van de tand ...maar het is niet dat klein en schrep....het is groot en plat.....

Toegevoegd na 20 minuten:
nu weet ik de naam...het is KIES of zo.....niet mijn voor-tanden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Zat de kies al los? Zo ja, dan zal er geen grote open wond zijn.
Je kunt alles eten dat zacht is, drink daarna wat water (ook even flink spoelen ermee, om te voorkomen dat er toch voedselresten in het gat terecht komen).
Let ook op met erg zoute/pikante smaken: dat kan je tandvlees rondom het gat irriteren.
Ik vraag me wel af wat je nu kwijt bent, wissel je nog zo laat, of is er een andere reden waarom die kies loskwam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verantwoord om te doen joh :)
Probeer vla of yoghurt. En de andere dingen die ze aanraden als je net een beugel hebt gekregen, daarover zijn hier vast vragen te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets vloeibaars denk ik.. Iets van vla, yoghurt of een bordje pap. Als je daar allemaal geen zin in hebt kun je natuurlijk ook je eten in de blender doen. (als je die hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer alleen je kiezen te gebruiken, alleen vloeibaar voedsel hou je niet lang vol. Maak morgen ook meteen een afspraak met je tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol...het is niet in de voorkant hoor......niemand kan het zien zelfs terwijl ik lach ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh het is een van je kiezen, gebruik dan de andere kant waar je er geen last van hebt.
Roomige kippensoep