Wat te doen tegen blaren?

Ik heb een blaar onder mijn voet, maar ik moet morgen een aardig stuk kunnen wandelen en over 2 weken 5 km kunnen hardlopen. Wat moet ik nu tegen die blaar doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Doorprikken en even leegduwen en schoonmaken en eventueel een pleister erop.

Goed insmeren met uierzalf. Verband of pleister erop en de pijn trekt weg.

Er zijn blarenpleisters (bijvoorbeeld van Compeed) die er voor zorgen dat het snel geneest en tegelijkertijd zorgen dat je weinig pijn meer hebt aan je bestaande blaar. Ze kosten wat, maar dan heb je ook wat.

Voorkomen is beter dan genezen. Altijd gladde sokken en geen oneffenheden in je schoen die lekker moet zitten. Bij gevoel van wrijving gelijk breedt sporttape plakken, bij echt langdurig wandelen meenemen. Als je al zoals nu een blaar hebt zou ik hem niet doorprikken maar grote compeed plakken, dat is duur maar geweldig spul wat je dagen kan laten zitten. Als je eenmaal loopt heb je vrijwel geen last meestal maar rusten kan ooozo pijn doen als je verder moet.

Een blaar mag je nooit doorprikken. Op die manier kan er een infectie inkomen. Je kan er beter een Compeed pleister op plakken, dat verlicht de druk en laat de blaar sneller genezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100