Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen blaren?

Ik heb een blaar onder mijn voet, maar ik moet morgen een aardig stuk kunnen wandelen en over 2 weken 5 km kunnen hardlopen. Wat moet ik nu tegen die blaar doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
736

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Doorprikken en even leegduwen en schoonmaken en eventueel een pleister erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed insmeren met uierzalf. Verband of pleister erop en de pijn trekt weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn blarenpleisters (bijvoorbeeld van Compeed) die er voor zorgen dat het snel geneest en tegelijkertijd zorgen dat je weinig pijn meer hebt aan je bestaande blaar. Ze kosten wat, maar dan heb je ook wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen. Altijd gladde sokken en geen oneffenheden in je schoen die lekker moet zitten. Bij gevoel van wrijving gelijk breedt sporttape plakken, bij echt langdurig wandelen meenemen.
Als je al zoals nu een blaar hebt zou ik hem niet doorprikken maar grote compeed plakken, dat is duur maar geweldig spul wat je dagen kan laten zitten. Als je eenmaal loopt heb je vrijwel geen last meestal maar rusten kan ooozo pijn doen als je verder moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blaar mag je nooit doorprikken. Op die manier kan er een infectie inkomen.

Je kan er beter een Compeed pleister op plakken, dat verlicht de druk en laat de blaar sneller genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding