Kan je midden in je "tijd van de maand" terug je pil nemen?

Hallo, Ik neem al 6 maand de pil.
Ik zit nu in mijn stopweek en moet hem maandag terug nemen, Nu vroeg 'k my af omdat een vriendin morgen met mij wilt gaan zwemmen of 'k mijn pil vanavond al terug kan nemen en of mijn maandstonden dan gaan stoppen? Is het slecht voor mijn lichaam als ik dat doe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het maakt niks uit wanneer je met je nieuwe strip begint ; je kunt hem in theorie zelfs gewoon het hele jaar doorslikken zonder stopweek.

Maar als je maandstonden eenmaal begonnen zijn, worden die pakweg 5 dagen gewoon afgemaakt, zelfs al zou je dag 1 weer beginnen met de pil. Volgende keer als je weet dat je gaat zwemmen of iets dergelijks gewoon doorslikken dus.

Gelukkig kun je uitstekend zwemmen met een - goed ingebrachte !- tampon. Je schede-opening sluit voldoende af om hem niet vol met water te laten lopen, en je zult in het water geen bloed verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet slecht voor je lichaam, maar je maandstonden zijn niet direct over. Dan kan je beter een tampon gebruiken. Of -als je van te voren zoiets al weet- doorslikken. Kijk wel even in de bijsluiter van de pil, want bij het ene type werkt het anders dan bij de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je wel doen, maar daarmee verdwijnt de bloeding niet van de ene op de andere dag. Of als er nog geen bloeding was, is met het innemen van de pil vandaag niet zeker te zeggen dat er morgen geen bloeding optreedt.

Met andere woorden: je hebt er niets aan om nu weer te beginnen met een pilstrip.

Over het algemeen is het hormoongehalte van de pil zo laag dat onregelmatig innemen geen ernstige gevolgen heeft voor het lichaam.