wat moeten we eten of drinken voor een mooiere stem te krijgen?

ik heb een mooie stem maar ik wil die mooier maken

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat gaat je niet lukken door middel van eten of drinken. Wat wel helpt is in ieder geval: niet roken. En je kunt zangles nemen om de mogelijkheden van jouw stem beter te leren gebruiken.

Rozenblaadjes en rozenwater, je kan het mengen met jasmijn en honing.... Wel even doorbijten het is smerig!!! Maar het ruikt heerlijk.

De vraag zou eerder moeten zijn "wat mag ik NIET eten of drinken" voor mijn stem. Geen sterke alcoholische dranken en geen straffe specerijen of te heet voedsel en drinken, maar vooral niet roken.

een mooiere stem krijgen, dat lijkt me moeilijk. allereerst zou je misschien je best kunnen doen om deze mooie stem te houden. dat kan door niet te roken, niet te veel te schreeuwen en als je zingt, zou je op zangles kunnen gaan, zodat je leert hoe je je stem het beste kunt gebruiken. wel kan je bijvoorbeeld bij keel/stemproblemen thee met honing drinken. scherp eten zou niet zo goed zijn voor je stem, maar dat weet ik niet zeker!

Stemgember, daar is het voor.

Heel, heel lang geleden, las ik het sprookje van : De wolf en de 7 geitjes. Daarin at de wolf krijt,als ik het me goed herinner om zijn stem zoetgevooisd te laten klinken. Het is een sprookje, ik weet het, maar wellicht berust dit onderdeel ervan wel op waarheid.

Is een mooie stem niet onderhevig aan hen die er naar luisteren? Tom Waits en Keith Richards bijvoorbeeld hebben rauwe stemmen ondermeer door hun manier van leven en zijn toch behoorlijk populair. Wanneer je zelf tevreden bent met je stem hoef je er niets voor te doen of te laten lijkt mij. Drs.P zei tegen Willem Duys toen deze een opmerking maakte aangaande zijn stemgeluid, "Ik heb een zeer mooie stem, maar die gebruik ik niet want dat zou zonde zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100