Kan de pil de bloeding van een miskraam tegenhouden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Dit snap ik niet. Als je de pil slikt kun je vrijwel niet zwanger worden. Of wil je nu je een miskraam hebt pas beginnen met het slikken van anticonceptie? Dat zal niets helpen tegen de bloeding.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je zwanger bent, is niet elk bloedverlies een miskraam.
Wanneer je een miskraam hebt, dan zal het lichaam de moederkoek afstoten, dus zul je een bloeding hebben.
Het slikken van de pil zal dit bloeden niet tegengaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt natuurlijk alleen maar vrijwel niet zwanger worden als je de pil ook op de juiste manier gebruikt.

Antwoorden (1)

Nee. Een miskraam is een miskraam, wat er uit moet moet er uit, en geen pil ter wereld gaat dat tegenhouden. Je zult in dat geval gewoon maandverband moeten gebruiken. (Tampons is dan even geen goed idee omdat je baarmoedermond enigszins open kan staan en je vatbaarder bent voor infecties).