Waarom zeggen artsen als je vraagt of je in de overgang zit: u bent nog te jong ?

Ik zit met vele klachten en mijn gevoel zegt dat ik gewoon in de overgang zit.
En als ik de testen op internet doe krijg ik ook te lezen u ziet in de overgang.
Maar als ik aan artsen in het ziekenhuis of de huisarts zelf vraag of ik in de overgang zit zeggen ze allemaal: u bent nog jong.
Ik vind 44 niet echt jong maar ook niet oud.

Ik zit ver over de score van de overgang testen op internet dus niet net of krap aan , maar ik kom ruim over de score heen.

Vrouwen krijgen toch ook vroeger borsten en ze menstrueren vroeger en zijn eerder aan het pubberen, dan kan je toch eerder in de overgang zitten ?

Toegevoegd na 20 uur:
Ik maak mij er niet heel erg druk om, maar voor mijn klachten waar ik voor kom kreeg ik allemaal onderzoeken voor.
IK kreeg bloedonderzoeken zoals lever nieren enz enz en vitamine te kort onderzoeken.
Al 3 keer.
Bloeddruk onderzoek.
En nog een paar onderzoeken, maar was het niet verstandig om eerst een overgangs onderzoek te doen en dan pas al die andere onderzoeken.

Want uit al die andere onderzoeken is niks gekomen alles was goed.
Lever nieren vitamine enz enz was allemaal goed.

Mij lijkt dat een vrouw zelf goed aanvoelt of ze in de overgang zit of niet.

Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik ga dus weer terug naar de huisarts zo te lezen aan al jullie reacties is 44 niet te jong om in de overgang te zitten.

Bedankt en dat kunnen wij weten als vrouwen onder elkaar =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik heb je stukje gelezen en ik leef met je mee.

Je voelt aan je lichaam dat je in de overgang zit, dan weet ik zeker dat je daar niet naast zit. Een vrouw weet nou eenmaal wat er mis is met haar lichaam, wat een ander ook zegt.

En artsen vinden je toch alleen maar een zeurkous en zien je liever gaan dan komen. Ik heb dat de afgelopen weken ook meegemaakt en mijn zus is ernstig ziek, maar werd ook steeds met een kluitje in het riet gestuurd.

Je moet naar je huisarts gaan en zeggen wat jij denkt. Als je arts dan zegt dat je te jong bent, dan zeg jij dat er veel vrouwen op jonge leeftijd al in de overgang zitten. Dat er zelfs vrouwen zijn die nog maar 28 zijn en al in de overgang zitten. Mijn moeder ging ook heel vroeg de overgang in en mijn tantes ook. Dit blijkt een familie kwaal te zijn aan mijn moeders kant.
Je moet ook gewoon tegen je arts zeggen dat je wilt dat hij zijn onderzoeken daar op richt. Het is jou lichaam en jij bepaald wat ermee gebeurd. Als jij dit van jou arts verlangt, dan kan hij gewoon niet weigeren, dat mag gewoon niet.
Die testen die ze nu doen moeten gewoon worden stop gezet en ze gaan eerst maar eens onderzoeken wat jij wilt weten.

Ik wens je heel erg veel sterkte met je arts. En met je onderzoeken. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke keus iedereen gaf goed antwoord en advies, maar ik heb dit keer gekozen voor iemand die wel wat puntjes kan gebruiken. Bedankt allemaal ik ga eerdaags ff naar de huisarts en zeg dat ik dus helemaal niet te jong ben.

Andere antwoorden (10)

Dan heeft de arts het fout: je kan al jaaaren eerder in de overgang raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn gevallen bekend van veel jongere mensen dus het kan zeer zeker. Blijf op je standpunt staan en blijf drammen om het te laten onderzoeken. Intussen kun je wat alternatieve medicijnen uitproberen om te kijken of de klachten afnemen. Is dat zo dan weet in ieder geval voor jezelf heel zeker. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geneigd om te zeggen dat je met betere munitie moet komen als je een dokter om wil krijgen. Alleen een gevoel is niet genoeg. Als je met opvliegers komt, onregelmatige menstruatie, nemen ze je sneller serieus.
Misschien kun je eens in de link kijken, dat gaat over de overgang. Allicht haal je er zinnige informatie vandaan.
Overigens: waarom maak je je er druk om? Als het zo is, houdt de menstruatie op en ben je daar fijn van af. Of me zou nog een kinderwens moeten hebben, dan was het anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, de link...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
we zien geen link!
Steenuiltje
13 jaar geleden
dank u!
Je kunt zeker op je 44e wel in de overgang zitten. Bloedonderzoek kan dit aantonen (bepaalde hormoonspiegels kunnen ze prikken). Ik vind het een beetje raar dat je arts zegt dat je te jong bent. Er zijn namelijk geen regels op welke leeftijd je in de overgang raakt. Er zijn ook mensen die heel vroeg in de overgang komen (dit kan zelfs erfelijk zijn). Soms wel voor hun 30e levensjaar. Dit is overigens niet normaal (maar je hebt dan wel pech!). Hebben ze je bloed al nagekeken?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ik begon op mijn 39ste al met de overgang. Mijn oma, moeder en zus ook. Dus het kan wel degelijk! Heel vreemd dat de doktoren zeggen dat je te jong bent. Maar veel maakt het niet uit. Je moet er toch doorheen. Je merkt het vanzelf wel. Tegen de opvliegers (als je die hebt) hielp bij mij Famosan van Dr. Vogel wel goed. Voordeel van een vroege overgang is dat je er eerder vanaf bent. Ik heb er zelf nooit een punt van gemaakt. Trouwens, mijn huisarts zei mij 28 jaar geleden niet dat ik "te jong" was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom artsen dat zeggen weet ik niet, moet je bij hun zijn ;-)
Maar 44 is zeer zeker te weten niet te jong: dat komt zeer geregeld voor.
http://www.vrouwenovergang.nl/overg_jong/jong.php

Maar wat is eigenlijk precies je punt? Je kunt er niks aan veranderen. Zit je erin, dan zit je erin. Punt. Toch?
Je kunt klachten verminderen met (homeopatische) middelen. Niet iedereen reageert erop.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U weet zelf wat u voelt en wat er gebeurt in uw lijf.
Laat u doorverwijzen naar een vrouwenarts.
De site bij uitstek voor dit soort zaken staat hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vroegste leeftijd die ik gelezen heb die al in de overgang zat, was 24 jaar, dus ja het kan zeker wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een bloedtest kan perfect nagekeken worden of je in de overgang bent. Ik begrijp heel goed dat je daar zeker over wil zijn. Dan weet je tenminste waar je klachten vandaan komen.
De arts kan hormonen voorschrijven, om de klachten te verminderen. Maar je kan ook verbetering krijgen met natuurlijke middelen. Ik had heel goede resultaten met Isoflavonen (soort fyto-oestrogenen) van Solgar . Heb het jaren genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder was met 39 al in de overgang. De doktoren zeiden ook steeds, mevrouw u bent te jong. Maar nadat mijn moeder echt aandrong, kreeg ze een bloedtest. En ja hoor, ze was in de overgang.
Dus ik denk niet dat je té jong bent, en ik zou toch even doordrammen bij de dokter dat je wat zekerheid hebt!!
Succes ermee!!!