Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wil/wilde jij bereiken in je leven?

Iedereen heeft in zijn/haar leven een bepaald 'doel' , wat is die van jou?

(p.s. mijne is en blijft om voor altijd bij 1 persoon te blijven. voor de rest van me leven. Het is geen doel, het is iets wat ik vanuit me hart heel graag wil.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doel en middelen worden nog al eens door elkaar gehaald. Ik denk dat je doel is een heel fijn en gelukkig leven is,
en om dat te bereiken voel je dat je bij die ene moet blijven... waar helemaal niks mis mee is, maar bij die ene blijven is geen doel. Als diegene je jaren lang het leven zuur zou maken (wat hij niet doet, ik weet het), dan zou je doel van een fijn en gelukkig leven in gevaar komen en je zou hem vermoedelijk dumpen (denk ik).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (17)

Je streven spreekt me aan, ikzelf hou dat al meer dan 40 jaar vol.
Wat ik nu nog wil bereiken is een gezegende en gezonde ouderdom in het gezelschap van dezelfde persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van mijn leven... Wist ik het maar.
Op dit moment is mijn doel zo veel mogelijk te genieten van de vakantie, maar de doel van het leven?

Ik heb wel het gevoel dat ik iets wil bijdragen aan deze wereld. Hoe ik dit concreet tot uitvoering kan brengen is me nog een raadsel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi huis, stevige bankrekening en vrijheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Financiele onafhankelijkheid maar ik ben nog steeds niet zo ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn doel voor mijn leven is het beste van mijn leven te maken, positief te blijven en "lief"te hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij 1 persoon blijven is mij gelukt en ik kan je vertellen dat het de moeite waard is om dat na te streven mits die persoon dat verdient.Mijn doel in het leven is om gelukkig en gezond oud te worden met hem en onze kinderen en misschien ooit kleinkinderen.Verder wil ik graag een positieve bijdrage aan de samenleving geven door mensen vriendelijk te benaderen en een luisterend oor te bieden waar nodig.Een groet,een glimlach,een bemoedigend woord,het kost niets en geeft zoveel en je zult het zien,wat je geeft krijg je terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel
Voor mezelf gesproken heb ik geen doel. Om een doel te bereiken moet je een bepaalde weg afleggen. Deze weg ligt vol met obstakels waar je vaak totaal geen invloed op hebt. Ik doel uiteraard op je eigen gezondheid en dat van de mensen die je liefhebt. Je zult nooit weten hoe je op zo'n moment reageert, totdat het je overkomt.

Vaak is een gesteld doel dan meteen niet meer belangrijk. Met andere woorden gezond blijven is het allerbelangrijkste, daarbij vervaagt elk doel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het maar net
Dat is wel dégelijk een doel, want je hele leven bij 1 persoon blijven is iets waar je (allebei!) echt wel wat moeite voor moet doen, en als ik zo om me heen kijk krijgen mensen het daar steeds lastiger mee. Het lijkt me dus een zeer loffelijk streven.

Ik heb geen concreet doel in mijn leven,althans niet één. Ik wil gewoon op het moment dat ik ga, zeker weten dat ik niet voor niets en zeker niet alleen voor mezelf heb geleefd. Maar iets ´groots´ hoef ik niet achter te laten. Twee geweldige vrouwen, hoop ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik wilde bereiken, heb ik reeds bereikt; kunnen stoppen met werken en genieten van de vrije tijd.
Dan dient zich natuurlijk een nieuw doel aan: Dit zo lang mogelijk volhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo goed mogelijk overleven met zo veel mogelijk kwaliteit van dat leven..
Mijn andere zoon goed terecht zien komen en als het me gegund is nog heel veel van de wereld zien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop van harte dat het je gegund is.. +1 voor je mooie en gevoelige antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u beiden...
Liefde, gezondheid, tevredenheid en (zelf)kennis. Als ik alle vier mag behouden, hoef ik verder niets te bereiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie vraag
Maar ook een moeilijke vraag. Ik wil graag een mooi huisje aan het water met een bootje. Ik ga nog even nadenken over de aanvulling van mijn antwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hoofddoel is natuurlijk mijn gezin gelukkig te zien, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand.
Daarom bepaal ik mijn doel liever per dag: ik hoop iedere dag iets voor een ander te betekenen, dat geeft mij een heel fijn gevoel, het is dus meestal een wisselwerking.
Ik stel mijn doel expres per dag, omdat het soms niet lukt en dat voelt als falen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lot winnen en proberen arme mensen te helpen zodat zij ook een goed leven kunnen hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt toch ook nu arme mensen helpen, zonder veel geld te hebben?
een stabiel gezin bieden voor mijn dochter, hogerop komen op mijn werk, veel genieten van het leven.

Wel interessant om de leeftijden bij de levensdoelen te zien! Horen bepaalde doelen bij bepaalde leeftijden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde altijd anderen helpen en de natuur van de ondergang behoeden. Ik ben er nog steeds druk mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen echte doelen, want als je dat doel hebt bereikt. Zou dit zwart/wit betekenen, dat je dan geen doel meer hebt..Ik spreek liever van uitdagingen en heb voor mezelf 'stapstenen' bedacht, die mij helpen een uitdaging aan te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding