Kan iemand me helpen met dit probleem? (zie uitleg)

Ik wil afspreken met mijn bff - die ik ken via zoiets als hyves. Nu wil mijn Bff samen komen met een vriendin van haar - die vriendin wordt mijn vriendin. Maar mijn Bff wil met die vriendin afspreken en dan naar mij toekomen, als verassing voor haar vriendin.

Nu doet mijn moeder daar nogal moeilijker over - dat ik wil afspreken met iemand die ik niet ken. Ik mag afspreken maar dan wil mijn moeder mijn Bff zien, alleen als we dat doen dan is de verassing er ook wel een beetje af.

Weet iemand misschien iets, waardoor ik toch mag afspreken - mijn moeder mijn bff ziet - en het toch een verassing blijft voor haar vriendin..

Ps: als het onduidelijk is zal ik het opnieuw uitleggen met nepnamen.

Toegevoegd na 12 minuten:
----------------------------
Ik leg het even makkelijker uit:

Ik wil afspreken met Rita (dat is mijn beste vriendin) - ik ken haar via zoiets als hyves. Nu neemt Rita een vriendin van haar mee naar de afspraak - die vriendin wordt mijn vriendin. Rita wil met Lisa afspreken en dan als verassing naar mij gaan - maar niet naar mijn huis.

Nu doet mijn moeder nogal moeilijk over afspreken met iemand die ik niet ken. Ik mag wel afspreken maar dan wil mijn moeder Rita zien, alleen als we dat doen dan is de verassing er ook wel een beetje af.

Weet iemand misschien iets, waardoor ik toch mag afspreken - mijn moeder mijn Rita ziet - en het toch een verassing blijft voor haar Lisa..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar heb je het over??
WAT is bff, of een Bff ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verAssing? da's nie leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bff/Bff is een best friend forever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hjmch Eigenlijk is het wel leuk, want in het weekend dat we het zouden afspreken zou ik er eerst niet zijn. Maar nu kan het wel :D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar een verAssing is n i e t leuk hoor, dan hou je niets meer over - bedoel je misschien verRassing ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht dat bff was: best female friend....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel verrassing ja :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, maar hoe kan iemand in godsnaam je bff zijn als je moeder haar nog nooit heeft ontmoet?!
Heel vreemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat vroeg ik me dus ook al af. Wie weet is het wel een harige vent, die Rita.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik met haar gesproken heb op mns, via audio call. En ik durf te zeggen dat ze niet klonk als een harige vent. En nog beter, ik ken een vriendin van haar, die is dus ook echt 13 ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mns is natuurlijk msn :)!
Amadea
13 jaar geleden
Begrijp ik het nou goed dat wanneer de iPhone-jongelui de afkorting BFF gebruiken, dat ze dan iemand bedoelen die ze via Hyves (denken te) kennen? Een BFF is dus iemand die je niet persoonlijk kent, maar alleen om wat zij [mogelijk hij] virtueel over zichzelf geschreven heeft door jou is gekwalificeerd als BFF? Dat kan dan inderdaad verkeerd aflopen, dus ik begrijp de reactie van je moeder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met Amadea eens. Je moeder is bezorgd en wellicht niet zonder reden.
Verhalen over valse internetidentiteit zijn er veel
enne..."die vriendin wordt mijn vriendin!", is dat door jou zo bepaald of heeft die "vriendin" daar ook nog iets in te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je iemand op Msn ook op de webcam heb gezien, enkele dingen vraagt om te pakken of zo, dan is het niet vertrouwt. Ook als je met iemand praat op msn is het niet vertrouwt. Een vriendin van haar echt kennen is ook niet vertrouwt. Dit is een beetje zoals ik het nu denk. Mij boeit het totaal niet dat mijn moeder haar wilt zien, dat is denk logisch. Alleen het verrassings effect mag daardoor niet verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rubro Allebei de partijen willen elkaar: Ik haar, zij mij ;).
--- Mn ma heeft ook wel een reden en ik snap het ook wel, maar het is wel iets dat mij nu irriteert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bff is best friend forever.. Maar toch snap ik van heel het verhaal, ook de evt makkelijke versie niks eigenlijk...

Het beste antwoord

BFF staat voor best friends forever, nu dat duidelijk is ga ik proberen antwoord te geven op uw vraag.

Uw vraag verduidelijken:
U heeft een afspraak met een persoon die u ontmoet heeft via het internet. Deze persoon wilt graag met u afspreken in het echt en daarbij een anderen vriendin van haar mee nemen. Zodat die anderen vriendin ook bevriend met u kunt worden. De bedoeling is dan dat de vriendin van de persoon uw relatie partner wordt.

Mijn antwoord:
Vertel uw moeder dat u afspreekt in een openbaren ruimten. Wellicht neem u ook een vriend of vriendin in kwestie mee. U zult ten alle tijden bereikbaar zijn op een mobiele telefoon en uw moeder weet van de locatie af. Laat uw moeder wellicht de pagina zien waar u deze persoon ontmoet heeft op het internet.

U bent echter 17 jaar oud, uw moeder kunt u verbieden dit te ondernemen. Maar als u goed overlegt met uw moeder kan er wellicht een goede duidelijk afspraak gemaakt worden.

Laat uw moeder misschien op een afstandje aanwezig zijn? Vertel haar dan zichzelf niet te laten zien en weg te gaan nadat ze gerust gesteld is.

Mijn mening:
BFF is een term dat wordt gebruikt onder vrouwen. U bent echter volgens uw profiel een man. Een BFF is de term die wordt gebruikt wanneer een bepaalde vriendschap al meerderen jaren van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan de bezorgdheid van je moeder heel goed begrijpen, gezien de enge verhalen die je vaak hoort.

Aan de andere kant:
Je bent al 17. Ik neem aan dat dat waar is.
Dan ga je toch ook sporten?
Of af en toe stappen?
Dan ontmoet je toch ook allerlei mensen die jouw moeder niet kent?

Het is overdreven als een jongen van 17 jaar
al zijn afspraakjes eerst aan zijn moeder moet voorleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overdreven dat is TE. Het is eerder vervelend.