ui langs je bed

Ik heb een lopende neus. Als ik een ui langs mijn bed leg is het de volgende morgen sirieus over of is dit gewoon een fabeltje?

En mocht het echt waar zijn moet de ui dan geschilt zijn ja of nee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Nee, want die (doorgesneden) ui helpt tegen een verstopte neus,zorgt dat de boel opengaat. En nee, je verkoudheid gaat daar niet sneller van over, die moet je gewoon uitzieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ui werkt tegen een verstopte neus, niet tegen een loopneus. Je moet em dan gewoon door de helft of in kwarten snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het daadwerkelijk over is dat is nooit zeker maar het helpt zeker wel! Het enige nadeel is dat je kamer vreselijk gaat stinken, maarja als je verkouden bent merk je er zelf niks van. Deze ui moet geschild worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees ook wat hier staat:

http://www.goeievraag.nl/vraag/helpen-uien-verkoudheid.11745

Ui werkt verrassend goed bij een verkoudheid met verstopte neus. Een grote ui wordt in schijven gesneden, tijdens de nacht dicht bij het bed geplaatst terwijl het venster dicht blijft. De etherische olie, met zijn sterk ontsmettende werking, dringt diep door en maakt de neus, de sinussen en de bronchiën weer vrij.

Men kan ook een ui fijn snipperen en overgieten met kokend water, gedurende 15 minuten laten trekken, ziften en als kruidenthee opdrinken. Ui kan ook gebruikt worden door de schijven op de borst aan te brengen, met een doek af te schermen en gedurende de nacht te laten inwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een gesneden ui naast je bed te leggen worden de traanklieren gestimuleerd om meer traanvocht aan te maken. Dat traanvocht wordt (normaal ook, maar helemaal bij gesloten ogen) door het traanbuisje afgevoerd naar de neus. Hierdoor wordt de neus gespoeld met traanvocht. Traanvocht bevat naast water en zout ook diverse afweerstoffen, bedoeld om bacterien uit de ogen te houden. Maar die werken ook in de neus, en bestrijden dus (een beetje) de oorzaak van de verkoudheid. Door het extra vocht gaat de neus alleen wel een beetje meer lopen, en de vraag is of het traanvocht veel kans krijgt om in deze omstandigheden zijn werk te doen. Maar ja: baat het niet... en uien zijn relatief goedkoop....