Wat te doen tegen moeheid?

Ik moet nog veel doen vandaag maar ben moe, is er iets wat daar tegen helpt? Slapen, druivensuiker of koffie is geen optie.
Ik eet en slaap voldoende.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben zelf echt tegen energiedrink. Ik vind het echte onzin, veel te veel suiker en het is erg slecht voor je tanden. Als je energie wilt hebben, moet je gewoon goed eten. Bijvoorbeeld chocoladereep ofzo. Bij mij werkt ff de honduitlaten goed, of een blokje lopen als je geen hond hebt. Succes!

Even een koude douch nemen

Energie drinken!

Joggen of fietsen je wordt er wakker van en je krijgt weer zuurstof

Paar kilometer gaan hardlopen. Dat verkwikt echt.

niks hardlopen of fietsen ofso dat helpt allemaal niet! Je moet gewoon gaan slapen ongeveer 1 uurtje en dan trg wakker worden en ETEN dat is belangrijk dan begin je maar aan je werk.

Even gaan liggen, energiedrink is geen goed hulpmiddel, misschien druiven eten?

Slik zo nu en dan,maar dan wel een week of drie achter elkaar.Echinaforce van dr.vogel. En je zal het verschil merken,3x daags 20 druppels. Daarna 3 weken niets en dan 3 weken,1x daags een capsule koreaanse ginseng! Dit wekt echt tegen vermoeidheid! Succes

Bronnen:
Ervaring,ik heb een jaar de ziekte van...

Wat belangrijk is, dat is veel frisse lucht, af en toe een wandeling van een half uurtje dat doet wonderen.

"ik eet en slaap voldoende." Daar gaat het juist om, het gaat om de =combinatie=, je moet in balans zijn en voor jou geldt een andere balans dan voor een ander, maar wel dezelfde basis. Het gaat om de hoeveelheden/de aantallen. 'ik eet en slaap voldoende.' Zeg je en denk je. Stap eens bij een diëtist(e) naar binnen, vertel je probleem en ook wat je precies EET en wanneer en wat je doet op een dag. Je geeft daarnaast je voorkeuren aan en dan kun je een op maat gemaakte leefregel (dieet) krijgen. Dus niet een lijstje dat aan iedereen uitgedeeld wordt. Daarnaast, het bestaat uit 4 pijlers, rust/slaap, beweging en ontspanning. Hoeveel uren SLAAP je, maar ook hoe slaap je en wanneer , dus niet alleen het aantal uren, maar ook de manier waarop en wat voor bed, kamer, en nog meer. (zoals het raam, veel mensen slapen met gesloten raam : geen frisse lucht! opstaan met hoofdpijn en misschien wel het aantal uren geslapen maar niet goed) Ik ken mensen die niets aan BEWEGING / sport doen, zij nemen nooit de lift maar de trap. Ook mensen die nooit sporten en wel dagelijks fietsen. Altijd bewegen dus. Of mensen die dagelijks alleen maar lopen, nooit de fiets, auto of de tram/bus nemen, nee zij lopen! (1,5 uur om naar hun werk te gaan en weer terug daarna - in de stad met OV). Ook ken ik mensen die in beweging blijven en hun (stramme?) lijf in actie houden door de dagelijkse wandelingen met de hond, het werkt wel. Antwoord Het gaat om combinatie van eten, slapen en bewegen/sport en niet te vergeten vrije tijd goed besteden! Vooral niet vergeten, om ook dat mee te nemen, ontspanning is heel belangrijk. Als je dus moe bent (...en slapen, druivensuiker of koffie geen optie is...), zou ik zeggen: bewegen! en daarna een banaan of een appel of eventueel een gezonde lichte maaltijd. Dat is wat je nu zou helpen. Een rondje met de hond even een boodschap doen, even de deur uit, je hoofd leegmaken, daarna weer door. Door zo'n korte onderbreking kun je verfrist weer verder. Toegevoegd na 6 minuten: Ik vergeet iets heel belangrrijks vandaag de dag: je phone ... zet 'm uit en leg 'm niet naast je bed neer. Een uur minstens voor het slapen gaan GEEN tv / phone / pc / monitor , allemaal uitzetten, niet gebruiken ook niet in het donker. Gewoon niet. Lees iets of doe je ogen dicht en denk over de afgelopen dag en na een uurtje ga je douchen en naar bed en niet nog even op je phone, nee niet doen. Daar gaat het ook om. Toegevoegd na 39 minuten: Genoeg drinken WATER drinken = belangrijk. Tip/reacties

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100