Klopt het als je te vroeg ben geboren dat je moneriek 3. Jaar duurt ?

voorbeeld . Schrijven. Lezen. Fietsen praten . Lopen . En dat je bij zomge dingen extra tijd moet hebben

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee zo werkt het niet. Bepalend is wel hoeveel je te vroeg bent geboren. Zo heeft een baby geboren bij 27 weken anders ontwikkelt dan.eentje bij bv 37 weken. Er is veel over gezegd en geschreven. Mede omdat de geneeskunde steeds meer premature babies in leven kunnen houden. Als ik kijk naar mijn kinderen. Ze zijn beide veel te vroeg geboren. De ontwikkeling van mijn zoontje heeft toch een heel ander verloop dan die van mijn dochter.

Mijn dochter is 5 wk te vroeg geboren, de regel was, per week een maand in de ontwikkeling. Het zal ongetwijfeld ergens op rusten maar bij haar klopt het absoluut niet. Ze was 5 wk (dus eigenlijk zou ze dan pas geboren moeten worden) toen ze d'r hoofd kon op tillen. Nu is ze bijna 3 en in zowel grof als fijne motoriek loopt ze ver voor. Ik ben wel benieuwd waarom je het vraagt? Toegevoegd na 56 seconden: Per week een maand ACHTER in de ontwikkeling .. sorry wilde te snel op m'n mobiel typen

Nee, klopt niet. Ik ben zelf 6 weken te vroeg geboren, maar heb nooit een achterstand ergens op gehad. Niet in de motoriek en niet in leren. In de groei maakt het ook niet uit, want ik ben inmiddels bijna 1.80. Het is bijna niet voor te stellen dat ik bij mijn geboorte niet eens groter was dan een brood. Hoe een kind groeid hangt volledig af van de genen en hoe het wordt opgevoed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100