Kan ik mijn stem laten veranderen?

Ik ben een man maar ik heb een zachte stem en word vaak aan de telefoon voor een vrouw aangehoord. Dit is heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Kimath
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?

Antwoorden (6)

Je zou naar een logopediste (m/v) kunnen gaan, echt veranderen kun je een stem niet, wel wat aanpassen. Je kan manieren aanleren om je stem anders te laten klinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door controle door KNOarts en verwijzing door hem/haar zijn de diensten door de logopedist op medische advies en daardoor voor rekening van de zorgverzekering en zijn eventuele reiskosten fiscaal aftrekbaar.
Via arts verwijzing naar KNOarts vragen.
Die kan e.e.a. nazien en je naar stem- en spraakonderwijs verwijzen.
Het is vaak ook een kwestie van ademtechniek en - beheersing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je je leeftijd er niet bij hebt gezet en je ''man'' zegt dan denk ik dat je de pubertijd al voorbij bent. Zo niet: Wacht tot je een baard in de keel krijgt,

Oke, je moet niks aan je stem veranderen, een stem is uniek en hoort bij je, Het kan vervelend zijn dat ze denken dat je een vrouw bent maar daar valt niet zo veel aan te veranderen!

Probeer eventueel een zwaardere stem te creëren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je stem niet zomaar kunt 'laten veranderen'. Wel kun je er slim mee omgaan. Een collega van mij had het omgekeerde: zij werd vaak voor man aangehoord. Om dat te voorkomen riep ze altijd door de telefoon: "Goeiemiddag! Met Annet!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die voor in de mond spreekt heeft 'n hogere stem . Je zou wat meer gutturaal kunnen gaan spreken .Dat maakt je stem ZEKER wat donkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je stem kan je niet veranderen. Wanneer je nog in de puberteit zit kan het nog wel zwaarder worden. Het zou ook zo kunnen zijn dat er onbewust iets met je is waardoor jij je echte mannenstem niet durft te laten horen. Fysiotherapie, logopedie en psygiatrie. Als ik jou was zou ik het alle drie proberen als je er echt iets aan wilt doen.

Waarschijnlijk is je stem gewoon zoals die is, maar zie het positief. Justin Bieber is helemaal rijk en famous geworden door zijn meisjesstem.