Hoeveel % van Nederland is man en hoeveel vrouw?

-

Toegevoegd na 6 minuten:
Hoe kan het dat dat zo in evenwicht ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.1K

Het beste antwoord

56% man 44% vrouw. Maar het verchilt weer op de minuut . Het percentage is dus altijd ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet te kloppen. De percentages moeten veel dichter bij elkaar liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en op welke minuut heb je dat gemeten dat je er zover naast zit...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel echte antwoorden geven en niet gokken

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens het CBS in 2010 :

Mannen: 8 203 476

Vrouwen: 8 371 513

Totaal: 16 574 989

Even delen en je weet het.

Toegevoegd na 17 minuten:
Omdat het genetisch bepaald is dat er 50% kans is op een jongen of een meisje. Daarom is ligt het gemiddelde dus ook rond de 50%.
Daarbij hebben jongens een iets grotere kans om jong te sterven en bereiken vrouwen gemiddeld een hogere leeftijd. Dit zorgt ervoor dat er gemiddelde in Nederland dus ook aan die kant ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn in de Nederlandse bevolking licht in de meerderheid. Op elke 100 vrouwen zijn er 98 mannen. Tot op middelbare leeftijd zijn er echter meer mannen dan vrouwen. Dit komt voornamelijk doordat er meer jongens dan meisjes worden geboren (105 jongens per 100 meisjes).

Mannen lopen echter van jongs af aan een groter risico te overlijden dan vrouwen, en leven hierdoor gemiddeld vijf jaar korter. Op ongeveer 60-jarige leeftijd zijn er evenveel mannen als vrouwen, daarna vormen ze een met de leeftijd toenemende minderheid. Op 1 januari 2009 waren er in Nederland 66 duizend vrouwen 90 jaar of ouder, tegen 19 duizend mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderscheid bevolking naar sekse
zuigelingen: 1,04 m/v
onder 15 jaar: 1,05 m/v
15-64 jaar: 1,03 m/v
65 jaar en ouder: 0,7 m/v

dus voor 15-64 jaar is de verhouding
50.74% man en 49.26% vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het evenwicht komt door de natuur

mannen hebben een X en een Y chromosoom, vrouwen 2 maal de X

een vrouwelijke eicel is dus altijd een X.

een spermacel kan een X of een Y bevatten

hierdoor heb je 50% kans op een X + X (meisje) en 50% kans op een Y + X (jongen).

dit is zo bij bijna alle diersoorten.
door slechte celdeling kan het zijn dat een eicel XX bevat in plaats van X
komt hier een Y bij dan krijg je dus XXY, deze mensen kenmerken van beide geslachten.

in india en china zijn er gebieden met 70% man en 30% vrouw
dit komt door de cultuur, in china mag men maar 1 kind krijgen, veel meisjes worden hierom gedood want elk gezin wil een jongen.
in india is het zo dat een familie een bruidsschat moet afstaan aan de familie van de man. vaak kan dit moeilijk betaald worden dus wil men graag een jongen zodat ze juist een bruidsschat kunnen ontvangen.

het natuurlijk evenwicht is dus ongeveer 50/50 maar door cultuur kan dit anders zijn.