Mag ik met me vriendin naar italie met de auto?

Mag je nog op vakantie met de auto naar Italië

Ik ga met me vriendin en haar ouders plus haar broertje naar Italië maar ik weet niet of dit nog mag met de regels in Italië er kan geen 1,5 meter afstand worden gehouden,

Iemand die dit weet of weet waar ik het kan vinden

3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zoekt en Gij zult vinden!
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-italie
TurfGraver
3 jaar geleden
Er is verschil tussen wat "mag" en wat verstandig is. ;)
Inekez1
3 jaar geleden
Op dit moment zou het kunnen. Maar de situatie kan per dag veranderen, niet alleen in Italië maar ook in de landen waar je doorheen moet reizen met de auto om er te komen. En om weer thuis te komen! Als je over 2 weken weer naar huis wil en het blijkt dan niet meer toegestaan om met mensen uit verschillende huishoudens in 1 auto te reizen, dan heb je wel een behoorlijke uitdaging om in je eentje weer thuis te komen! Als ik jou was zou ik het niet doen en als ik de ouders van je vriendin was zou ik het ook niet willen. Reizen naar het buitenland dit jaar alleen met je eigen familie.

Antwoorden (1)

Als het een gewone personenauto is, dan mag het in dit geval niet. Want je wilt met vijf personen (= twee of drie huishoudens) reizen en in Italië is maximaal vier personen toegestaan: twee voorin en twee achterin. Op de achterbank mogen niet drie personen.
Overigens geldt voor Frankrijk hetzelfde.