Welke corona-zelftest is het meest betrouwbaar?

Naar mijn idee zijn er best wat bedrijven die coronazelftesten aanbieden. Hoe weet je nu welke hiervan echt betrouwbaar zijn? School stuurde mij er ook laatst een paar op, maar dit is een ander merk dan ze vorige keer stuurde.

2.4K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
De apotheker weet normaal wel welke betrouwbaar zijn. Ik had dit probleem ook en ben even ten rade gegaan bij mijn apotheker

Antwoorden (1)

Er zijn veel zelftests in omloop. Ook hebben ze lange, ingewikkelde namen. Om kaf van het koren te scheiden heeft de rijksoverheid onderstaand vermeld welke zeven zelftests voldoen aan de betrouwbaarheidseisen. De zelftests die door grote ketens als Jumbo (Acon Biotech Flowflex), Lidl (Acon Biotech Flowflex) en Albert Heijn (Roche SD Biosensor) worden aangeboden zijn allemaal geschikt. Andere gevalideerde tests zijn onder meer van Boson Biotech, Biosynex en BD Veritor.

De volgende leveranciers hebben een ontheffing gekregen om een antigeen-sneltest als corona-zelftest op de Nederlandse markt te mogen brengen:
Ontheffing Green Spring SARS-CoV-2 Antigen Rapid test kit (Colloidal Gold) van Belscan Continental BV
Ontheffing voor de Deepblue COVID-19 (SARS-CoV-2) Antigen Test Kit (Colloidal Gold)
Ontheffing Becton Dickinson BV BD Kit Rapid detection of SARS-CoV-2 van BD Life Sciences
Ontheffing AEnerG BV Lyher COVID-19 antigen test kit (nasal)
Ontheffing BD Veritor™ System for Rapid Detection of SARS-CoV-2
Zie verder:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/documenten/publicaties/2021/03/10/ontheffingen-antigeentesten
SimonV