Ik kan niet slapen heb denk iets in mijn oog wat kan ik doen?

Ik ben meisje 14 ging vanmiddag met mijn kleine nichtje in draaimolen en kreeg wat in mijn oog was rond uur of 3 maar doet nu nog steeds pijn wil nu slapen maar als ik mijn oog dicht doe doet het pijn ik moet nooit huilen maar lig nu te janken van pijn kan iemand helpen alsjeblieft ben moe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Spoel je oog uit. Zet de kraan op lauw en laat het flink stromen, houd dan je hoofd gekanteld onder de kraan met de pijnlijke kant naar boven, met de waterstraal vlak boven de buitenste ooghoek. Daardoor kan het water snel langs je oog stromen. Het is belangrijk dat je je oog WIJD opentrekt met een vinger boven en een vinger onder. Ontspan en trek je oog niet dicht, bedenk dat water langs je oogbol weliswaar heel bizar voelt, maar geen kwaad kan. Hoeft niet heel lang, een seconde of vijf à tien.

Als je daarna nog last hebt, kun je iets in je oog zien zitten? Zo niet, dan moet het waarschijnlijk even rusten, voel goed bij jezelf of de last afneemt. Neemt het niet met een half uurtje af, of zie je nog steeds iets zitten, ga dan naar de eerste hulp van het ziekenhuis, het moet verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pijn dan toch erger wordt zou ik toch even naar de eerste hulp gaan en/of naar een huisartsenpost zoals Inge hieronder zegt.

Andere antwoorden (2)

Als je nog niet een arts geraadpleegd hebt, kan je dat het beste wel even doen, al is het nu midden in de nacht...
Hopelijk valt alles wel mee, maar als je oog wat beschadigd is, of er zit iets in, al is het maar een hele kleine beschadiging of splintertje o.i.d. dan kan dat toch heel veel last geven. En vooral omdat je oog zo kwetsbaar is, kan je beter even overleggen met de huisartsenpost.
Als het dan niets 'gevaarlijks' is, kunnen ze wel iets voorschrijven wat de pijn verzacht en het oog weer de kans geeft om te herstellen.
Wrijf in ieder geval niet in je oog, hoe groot die verleiding ook is bij last van je oog!
Succes joh!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vader of je moeder vragen.

Als ze al slapen dan maak je ze maar wakker.

Zij moeten je helpen je ogen uit te spoelen.