Veranderende Moedervlekken

Zijn veranderende Moedervlekken nu echt altijd verdacht?
Ik heb een moedervlek op mijn bovenarm die in kleur en structuur is veranderd.Was eerst lichtbruin en glad nu rozig en bobbelig.
Jeukt ook en bloedde toen ik eraan krabde.Heeft iemand hier ervaring mee?Het doet geen pijn en ik wil mijn huisarts niet onnodig lastig vallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerste vraag: is het een moedervlek of een pigmentvlek? Een moedervlek is altijd al een bultje, een pigmentvlek ligt meer _in_ de huid. En ja, als ie bloedt, jeukt, van kleur verandert, steekt zonder dat je eraan zit, van grootte en/of vorm verandert en/of lijkt te ontsteken/zweren, dan moet je je huisarts even laten kijken. Ik had een moedervlek die bloedde, jeukte en groeide - de huisarts heeft 'm weggesneden (2 hechtingen, was niet pijnlijk want verdoofd) en naar een lab gestuurd voor onderzoek: er was niets aan de hand. Maar liever met zoiets naar de huisarts voor niets dan te laat.

Veranderende moedervlekken zijn inderdaad altijd verdacht. Ik weet dat je niet voor ieder wissewasje naar de huisarts wilt, maar als het op dit soort dingen aankom moet je dat wel doen. U better be safe than sorry.

je valt je huisarts nooit lastig want je betaald er altijd zoveel premie voor. Om er toch zeker van te zijn zou ik er maar toch langsgaan. Ikzelf heb op mijn rug een enorme vlek (lijkt wel op de vorm van belgie) en die verandert meestal ook van kleur.

Een bloedende moeder vlek Is levensgevaarlijk! Ik wil je niet laten schrikken maar dit zijn de veranderingen etc van huidkanker ik Zou onmiddelijk naar het ziekenhuis/ dokter gaan een jeukende moeder vlek Is nooitgoed en die veranderd ook Niet laat staan bloeden! Succes ermee!

meestal is er niets aan de hand met een moedervlek maar gezondheid is wel belangrijk altijd voor de zekerheid naar de dokter die stuurt je dan vanzelf naar een dermatoloog . je kan beter laten nakijken dan later er achter komen dat het foute boel is. ga altijd als de moedervlek verkleurt of groter geworden is .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100