waarom als ik moe ben lig ik nog altijd minimaal 60 minuten wakker?

ik lig nog altijd een uur wakker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
je klok de ander kant op draaien, dat je niet de hele tijd naar de cijfers gaat staren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook!

Antwoorden (10)

Haha dat heb ik juist niet, wat misschien helpt is je ipod donker te zetten of hem gewoon weg te leggen ik weet dat het moeilijk is!
Wat ook helpt is je raam open zetten dan komt er altijd nog frisse lucht binnen en daarvan slaap je goed, ook kan het natuurlijk aan je bed of kussen liggen!!
Poeh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat hij een iPod heeft?
Kimath
13 jaar geleden
Bij de vraag: 'gesteld via iPhone'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een iPod dan hetzelfde als een iPhone?
Kimath
13 jaar geleden
Gesteld via iPhone wil zeggen dat de app gebruikt is. Deze is beschikbaar voor iPhone/iPod en iPad. Dus de vraagsteller heeft 1 van deze apparaten gebruikt om de vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik, maar je kunt er gewoon niet uit afleiden dat het DUS een iPod is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doet iedereen zo moeilijk??
Ik probeer gewoon te zeggen dat je "hetgene" waar jij die vraag mee gesteld hebt weg te leggen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, ik zag het eerder als een beetje grappig, niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige grappen kunnen best moeilijk te begrijpen zijn, miss zit het 'm daarin?
:)
Dan is waarschijnlijk je geest nog onvoldoende tot rust gekomen. Probeer voor het slapen gaan je een poosje te ontspannen. Dus kort voor het naar bed gaan geen spannende film meer bekijken of een opwindend boek lezen. Ook geen koffie of cola meer drinken (caffeïne) Laat de hond nog even uit of ga gewoon nog een blokje om als je geen hond hebt. Een borreltje drinken voor het slapen gaan wil ook nog eens helpen. Slaap lekker !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach kom! Ik adviseer toch niet om je gaan bezuipen? Een enkel borreltje of een glas wijn kan echt geen kwaad. Integendeel zelfs; het wordt door medici waaronder veel cardiologen aangeraden.
Je zou te moe kunnen zijn waardoor je vaak ook niet gelijk in slaap komt. Kan ook zijn dat je teveel ligt te piekeren. En ook door al bijvoorbaat te denken dat je nog een uur wakker ligt, zorgt ervoor dat dat idd ook zo zal zijn. Neem voor het slapen een glas warme melk en als je na 20 min nog niet slaapt kun je er beter weer even uit gaan en het weer proberen als je je weer moe voelt. Dat advied gaf mijn huisarts mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ik ga de tips ook eens uitproberen (gaap) het is al laat.. good night!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Txs :-) slaap lekker!
Voordat je gaat slapen doe dan onstspannende dingen. Als je sport of gespannen bent voordat je wil gaan slapen lukt dat vaak niet

Neem een lekkere douche en dan even een lekker drankje drinken dat helpt vaak wel. Als je echt niet kan slapen ga dan even uit bed en neem een glas warme melk en ga dan weer terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaappillen kunnen ook tijdelijk helpen. Een blinddoek helpt bij ook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan was je nog niet echt moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt dat wel omdat het tussen je oren zit. Je zegt nu zelf ook al: ik lig altijd nog 60 minuten wakker als ik naar bed ga. Misschien praat je jezelf dat gewoon aan.

Focus je niet te veel op: ik ben moe o.i.d. want dan is het alleen maar 'moeilijker' om in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je in de avond te actief geweest. Als je de hele tijd druk bent met van alles en nog wat (ook internet e.d.), ben je nog zo actief in je hoofd dat je dat niet zomaar uit kunt schakelen wanneer je besluit dat het tijd is om te gaan slapen.

Het is belangrijk om een geleidelijke overgang te maken in de laatste periode voordat je naar bed gaat. Het licht moet wat gedempter worden, je moet je activiteiten afbouwen, enz. Als je in het laatste halfuur rustig een boekje leest bij een zwak bedlampje, kom je veel beter tot rust dan wanneer je nog druk met spelletjes op de computer bezig bent of iets dergelijks. Bovendien zijn de oogbewegingen ook heel zwaar als je op je zij ligt te lezen, en daarvan val je ook heel snel in slaap!

Al met al laat je lijf zich niet zomaar met een knopje uitschakelen. Je zult een geleidelijker overgang moeten maken, en dan komt het vast helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien lig je nog teveel met je gedachtes ergens anders, of maak je je druk, waardoor je lichaam niet snel in slaap komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in bed ligt, ga dan heel bewust je lichaam ontspannen.
Zolang je daar mee bezig bent kunnen er geen andere gedachten naar boven komen en voor je er erg in hebt val je in slaap.

Trusjes!!!