Lijkt me onmogelijk omdat het in een antibiotica is voor honden en katten en dat zijn ook zoogdieren en vaak zijn ze lichter dan mensen (de dosis maakt uit).

Toegevoegd na 27 seconden:
Overigens is het amoroxal...

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien dat er wel een dodelijke dosis is, maar 1 dosis is dus niet dodelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, je hebt gelijk, het is inderdaad amoxoral...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik denk het niet:het gaat hier namelijk over een antbioticum dat geschikt is voor honden tot 12,5kg.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is juist NIET geschikt voor honden lichter dan 12,5 kilo.... zie je eigen link.
Amoxoral is - voor zover ik via google kan vinden - gewoon amoxicilline. In dat geval is 500 mg niet dodelijk voor mensen: 500 mg is een vrij gangbare dosering in de behandeling zelfs (voor mensen, bedoel ik dan).

Toegevoegd na 14 minuten:
Even nagezocht: amoxoral zoals dat gebruikt wordt in de diergeneeskunde, is exact dezelfde stof als amoxicilline dat voor mensen wordt gebruikt, namelijk amoxicilline als trihydraat. Voor kinderen boven de 12 en volwassenen is 3 maal daags 500 mg (oraal) een redelijk gangbare dosering, soms worden hogere doseringen voorgeschreven. Bij een lichaamsgewicht langer dan 40 kg of nierfunctiestoornissen, wordt een lagere dosering aangeraden. Deze dosering is dus in een normale situatie voor een volwassene niet schadelijk, en al helemaal niet dodelijk. Ik vraag me alleen wel af waar de vraag vandaan komt: amoxicilline is een breed-spectrum antibioticum, dat zeker niet onoordeelkundig gebruikt moet worden in verband met het risico op resistentie-ontwikkeling. Ik hoop dus dat de vraag voortkwam uit nieuwsgierigheid of omdat iemand geheel per ongeluk iets binnen heeft gekregen van dit diergeneesmiddel, en niet met het oogpunt op zelfmedicatie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig :-) Ik vroeg me af waar de vraag vandaan kwam, het gebeurt nu eenmaal niet elke dag dat mensen vragen hebben over de gevolgen van een bepaald diergeneesmiddel voor mensen. Maar je zou er niks van krijgen, hooguit de gangbare bijwerkingen zoals diarree, al zal dat met één tablet ook wel meevallen waarschijnlijk. Maar ik raad je wel aan om, als je hoofdpijn hebt, niet blindelings een tabletje uit de eerste de beste doordrukstrip die je in je handen krijgt in te nemen. Maar dat valt vast mee: je moet wel heel erge hoofdpijn hebben wil je een diergeneesmiddel met andere kleur, vorm en verpakking aanzien voor good ol' paracetamol, toch?