Wordt door veel energydrink je bloed dunner?

Ik heb vanavond een stuk of 5 blikjes energydrink gehad, en heb nu een bloedneus als een bloedend rund... Ik heb wel vaker bloedneuzen (ben er voor naar de dokter geweest) maar dit bloedt wel heel erg. Kan je bloed dunner worden door teveel energydrink, en hoe word dit in het bloed opgenomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat je gewoon een bloedneus hebt gekregen, door de warmte, dat kan namelijk ook!

Het beste antwoord

Nee dit kan niet. De hoeveelheid water in het bloed wordt goed gereguleerd door het lichaam. Als je veel drinkt wordt het extra vocht uitgeplast. Het enige wat gevaarlijk kan zijn is om liters water(3 -5) in één keer op te drinken. Dat kan zelfs dodelijk zijn. Maar dat is met 5 blikjes niet het geval. Als het 200 ml blikjes zijn is dat 1 liter. En als je het over een hele avond drinkt al helemaal niet.

In energy drink zit wel behoorlijk wat suiker, maar ook weer niet zo ontzettend veel meer dan in bijvoorbeeld cola. Ik denk niet dat het heel gevaarlijk is om 5 blikjes op te drinken, maar ik ben geen arts. Je zou sowieso even met de bloedneus naar de arts moeten en kan dan meteen vragen wat het effect kan zijn van de 5 blikjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk eerder dat het probleem hier ligt in een verhoogde bloeddruk onder invloed van de energydrink dan 'dunner bloed'.

Weet de dokter dat je zulke hoeveelheden energydrink drinkt? Zo niet, dan zou ik er nog een keer heengaan en dit feit vermelden, en ook erbij zeggen dat je juist na veel energydrink zo'n zware bloedneus hebt gekregen.

En natuurlijk: doe eens wat rustiger aan met die energydrink!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is warm, je bloed is daardoor dunner. Als je het vaak hebt zou je eens naar de dokter kunnen gaan.

NIET achterover gaan zitten!

WEL goed de neus dichtdrukken (vlak onder het neusbot) en rustig in schrijfhouding gaan zitten. Nu moet het na enkele minuten over zijn, dan zou je even licht de neus kunnen snuiten zodat je de klont bloed kwijt bent.