Hoe werkt flauwvallen? En hoe kan men voorkomen om opnieuw flauw te vallen?

Sinds ik de eerste keer flauwgevallen ben, ben ik bang om flauw te vallen. Zo ben ik bijvoorbeeld bang om flauw te vallen door te weinig eten of door warmte, en dan vervolgens opnieuw flauw te vallen als ik niet meteen eten bij de hand heb of vervolgens niet weg kan uit de warmte (bijvoorbeeld op een warme zomerse dag). Kan dit? of wat is daar aan te doen? Daarnaast eet ik veel te veel om zo flauwvallen te voorkomen, waardoor ik dus blijf aankomen en vroeg ik me af hoeveel men minimaal zou moeten eten om niet flauw te vallen. Weet iemand waar dit soort praktische informatie te verkrijgen is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zou met je huisarts praten over je angsten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat zou ik ook zeker doen. Maar lees effe de tips die ik bij antwoorden heb gegeven!
Antoni
4 jaar geleden
Je bent niet de enige met deze angst. Er is zelfs een naam voor de angst om flauw te vallen: asthenofobie.
Erna55
4 jaar geleden
Zoek via je huisarts hulp voor de angsten.

Antwoorden (1)

Flauwvallen kan door meerdere manieren voorkomen. Maar het komt er allemaal op neer dat er te weinig bloed in je hersens komt.
Voorkomen :
-Met hoofd tussen knieën gaan zitten.
-Niet te lang staan.
-Niet te lang in warmde benauwde ruimtens staan.
-Eet en drink regelmatig.
-Je spieren aanspannen als je voelt dat je flauwvalt.