diclofenac en ibuprofen

Ik heb vandaag 2 diclofenac zetpillen gehad en 2 ibuprofen.
Ik las dat ibuprofen icm met diclofenac niet zo goed is, maar is dit ook het geval met de zetpilvorm van diclofenac?
Wat zijn de risico's dan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.4K

Het beste antwoord

De grootste schade die door NSAID's (niet-hormonale ontstekingsremmers/pijnstillers) aangericht kan worden is beschadiging van de maag. Je hebt er absoluut verstandig aan gedaan om het spul als zetpil te nemen. Dergelijke middelen kunnen veel meer bijwerkingen hebben, zoals hoge bloeddruk, lever- en nierschade, beroerte en hartaanval, waardoor het niet verstandig is om ze langdurig of in grote hoeveelheden te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (4)

Zijn niet zoveel risico's als je het 1x doet, maar doe het voor de zekerheid niet meer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het niet voor niets op de verpakking staat
Diclofenac en ibuprofen zijn "familie"van elkaar, ze hebben dezelfde werking. Het zijn ontstekingsremmende pijnstillers. Als je deze middelen tegelijk of door elkaar gaat slikken, bestaat dus de kans op overdosering. Ook als het een zetpil betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diclofenac is zeer slecht voor maag en darmen. Meestal krijg je er ook een maagbeschermer bij. Als je al een gevoelige maag hebt kun je behoorlijke schade aanrichten. Zeker als je het nog gaat combineren met ibuprofen krijgt je maag een opdonder. Ik zelf mag het helemaal niet hebben omdat het mij kleine bloedingen geeft.