Wat kan je wel of niet in een kledingcontainer deponeren?

Uiteraard heb ik het alleen over kleding stukken.

Toen ik laatst een zak met kledingstukken weg bracht zag ik een bh uit de kledingcontainer hangen.
Ik zou dit persoonlijk nooit in een kledingzak voor de inzameling doen.

Mijn vraag aan jullie: Wat doen jullie wel of niet in de container?

- Echt versleten kleding, waar de gaten en/of vlekken in zitten?
- Of kleding die je niet meer past?
- Of uit de mode is?
- Ondergoed, nachtgoed, schoenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (7)

in principe kan alle kleding die nog in goede staat is erin
ik persoonlijk zou er geen ondergoed in doen maar dat is een vrije keus
maar als de kleding goed is waarom zou je hem dan in de vuilnisbak gooien
de kleding wordt toch nog gesorteerd voordat het weer gebruikt wordt
en voor schoenen staan aparte bakken die mogen niet in de kledingcontainer {bij ons tenminste}
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ondergoed dan gewoon in de kliko?
Alles wat jezelf nog wel zou kunnen dragen, maar door het verandere mode-beeld niet meer doet...

Mensen in 3e wereldlanden zitten ook niet te wachten op een spijkerbroek met grote gaten. Een BH daarintegen zou ik gewoon deponeren hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle kleding, dus versleten of onversleten. het wordt gesorteerd. Wat goed is wordt hergebruikt. Wat afgekeurd is verkocht als lompen voor de "papierindustie"dus daar verdienen ze ook nog wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet alleen maar kleding in die container welke goed zijn. Dus verkeerde maat, uit de mode. Ondergoed zou ik persoonlijk niet doen want dat vind ik nogal prive en iets te ver gaan. Maar als het goed is, waarom niet eigenlijk?

Maar voor de rest kan je alles erin doen, schoenen, jurken, broeken, truien.
Maar niet versleten en met gaten, dat wil toch niemand hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Wat vind je er te ver aan gaan? Het is niet dat je naam er op staat ofzo
Ik zou zelf nooit onderbroeken tweedehands kopen, bh's vind ik geen probleem.
Maar in kringloopwinkels zie je ook altijd kanten onderbroeken enzo gewoon liggen, dus er zullen wel mensen zijn die het kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je twijfelt over schoenen en versleten kleding, kan je het navragen bij de organisatie van wie de bakken zijn. Zij zullen wel aan kunnen geven of ze daar ook iets mee kunnen (versleten kleding doorverkopen voor vulling van dingen) of dat het voor hen juist irritant is omdat zij dan moeten betalen voor het weggooien daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleding die wij in de container gooien,of die naar Polen gaat is altijd overbodig of niet meer passende(uitdijing0 kleding,nooit stuk,altijd schoon.Ondergoed is nog altijd goed voor poetslappen,behalve de BH's die bewaren we voorwinters zo als de afgelopen winter,om om te bouwen als oorwarmers.(Voot de mensen,die alles letterlijk nemen) dit laatste was een grapje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons mag allen kleding in de kledingcontainer die nog
bruikbaar is.
Dus geen ondergoed - schoenen - of kleding wat stuk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ondergoed is toch ook bruikbaar?