Wat kun je allemaal eten als je net een bovenprothese hebt gekregen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Het beste antwoord

zoveel mogelijk hard voedsel vermijden
je hebt open wonden in je mond,
dus vloeibaar, denk aan soep, en je voedsel bv in een blender malen.
en na het eten je prothese goed spoelen zodat er geen etensresten onder kunnen gaan zitten, dit kan infecties geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je gewoon door je mond eet dan eigenlijk alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon beginnen met zacht voedsel.
vla, pap, soep.
en gewoon eten kan ook best, maar niet te hard voedsel zoals nootjes en vlees, dus dingen waar je heel hard en veel op vmoet kauwen nog even mee wachten tot het wat minder gevoelig is.
13 jaar geleden
Als het allemaal goed past en geen zeer doet hetzelfde wat je anders ook at/eet. Alleen met echt keiharde dingen (nootjes etc) zou ik even wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappelpure groente die je kunt wegzuigen bv uit een potje .
stampot wortel en stampot boerenkool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er net tanden en kiezen getrokken zijn moet je nog even oppassen met heel hard voedsel. Omdat het tandvlees is opgezet kunnen er diverse plekken strak zitten en er tegen aan schuren. Maar probeer wel een beetje normaal te eten, niet alleen maar pap bijv. Je moet het zelf een beetje aan voelen tot hoever je kan gaan. Het kan wel een beetje gevoelig zijn maar het moet niet echt pijnlijk worden. En dingen zoals toffees zijn natuurlijk nooit slim.