Vieze witte afscheiding in mijn onderbroek, hoe komt dat, en wat kan ik eraan doen?

De vraag zegt het al!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouw of man?
Kimath
13 jaar geleden
Ben je een meisje van circa 13-15 jaar oud?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meisje van 14/15 jaar

Antwoorden (5)

Het is heel normaal dat je afscheiding hebt, dat heeft vrijwel elk meisje. Helaas is er niets aan te doen, alleen elke dag goed wassen met water zodat je nare geurtjes voorkomt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een vrouw bent: dit is heel natuurlijk (zie bron). Je kunt inlegkruisjes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel uitkijken met inlegkruisjes, dat kan ook gaan 'broeien' en zo juist een infectierisico opleveren.
Als je nog niet ongesteld bent geweest, dan is dit vaak een voorbode. Het is een afscheiding die een jaar tot een paar maanden voor je eerste menstruatie ontstaat.

Ben je al wel langer ongesteld, dan kan dit witte vloed zijn.

Witte vloed wordt ook wel vaginale afscheiding genoemd. Vaginale afscheiding is een heel normaal verschijnsel. De vagina scheidt slijm af om ziektekiemen buiten te houden. Het slijm heeft dus een reinigende functie voor de vagina. De kleur is niet noodzakelijk wit, maar kan ook gelig of bruinig zijn, dikwijls ook afhankelijk van de tijd van de maand.

Wanneer is de afscheiding abnormaal?

In een gezonde vagina leven veel onschadelijke bacteriën en schimmels die zorgen voor een bepaalde zuurgraad die het ontstaan van een infectie voorkomt. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een verminderde weerstand, kunnen deze bacteriën of schimmels uitgroeien tot een infectie. Vaak zie je bij zo’n infectie veranderingen aan de vaginale afscheiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is 'Bourjois - in alle intimiteit' iets voor jou?
Op het flesje staat: Deze douchegel met witte waterlelie extract is zo zacht dat hij ook geschikt is voor de intieme verzorging. De ultra zachte formule respecteert het natuurlijk evenwicht van de intieme zone en beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Dompel je lichaam onder in een aangenaam en fris gevoel…je dagelijkse verzorging onder de douche.

Het ruikt heerlijk en staat leuk in je douche! Beter dan zo'n lactacyd flesje :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Van die flesjes met chemische spullen is helemaal niet nodig. Gewoon onder de douche afspoelen met water is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een marketing truucje of niet..ik vind het fijn om te gebruiken en heb er baat bij. En mijn ervaring deel ik graag met de vragenstelster, omdat ik hoop dat ze er iets aan heeft, net als ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn om te weten dat er een alternatief is voor Lactacyd! Thanks! En idd, het zal de afscheiding niet verminderen maar het geeft mij een fijn, verzorgd gevoel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het zelfs, hoe zeer een merk ook beweerd dat het goed is, ronduit slécht om zeep e.d. te gebruiken voor de vagina. Je kunt verwachten dat je heel even verbetering van je 'klachten' hebt, waarna je veel meer vloed krijgt door de onbalans die je krijgt, waardoor je weer meer 'intiemzeep' moet kopen en gebruiken. Pure volksverlakkerij dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is denk ik niet goed als je elke dag je vagina wast met (ph neutrale) zeep. Daar ben ik het mee eens! Maar ik gebruik het een paar keer in de week en vind het gewoon een fijn gevoel. Ik heb geen extra afscheiding en hou van het frisse schone gevoel. Ik denk dat het per persoon verschilt en ik blijf het fijn gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vagina wassen met water en niets anders= dat is voldoende, en je voorkomt verstoring van de zuurgraad waardoor je JUIST kans maakt op infecties en schimmels etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O Candida, vriendin van alle inwendig zepende vrouwen! Nou ja, ik zeep nooit inwendig maar heb Candida toch ook geregeld op bezoek.
wat loenie zegt klopt helemaal!
je kan niet veel eraan doen.. maar je kan door gebruik van lactacyd femina(is een zeepvrije wasemulsie voor een dagelijkse intiemverzorging) het wel verminderen (zo komt het bij mij over, het geeft me een schoon gevoel ook).. het helpt de natuurlijke balans van de vagina te behouden

Toegevoegd na 2 minuten:
en natuurlijk door gebruik van inlegkruisjes voel je je nog schoner ;)