Ik ben een jonge man van 18 jaar (aangenaam( en heb een turkse afkomst.

Ik las in je vraag dat je vroeg of er per 3 seconden mensen dood gaan of niet;

Nou,, het zit precies zo...

Elke moment kan er iemand dood vallen,, en elke moment kan er iemand bijkomen,,

maar hoe het zit met aantal is ons vroeger af aan geleerd dat er elke seconde 3 personen overlijden en 4/5 mensen weer tegemoet komen met de wereld,,

Ik hoop om uw antwoord zo goed mogelijk te hebben beantwoord,,

Met vriendelijke groeten:

Cihan Agca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik waardeer uw beleefdheidsvormen, maar dit is niet bepaald een antwoord op de vraag. De vraag is statistisch van aard, dit kun je gewoon meten. De 3 seconden geloof ik best, maar ik heb de gegevens niet zelf gecontroleerd.
Wat 'ons vroeger af aan geleerd' is lijkt me niet ter zake.
niet letterlijk, maar gemiddeld wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou best wel eens kunnen, ik weet wel dat er ongeveer elke vier a vijf seconden iemand sterft van de honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook de vraag en mijn antwoord. Ben niet lui geweest
En opgezocht voor je alsje.
http://m.goeievraag.nl/vraag/53080?from=www
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xP
Waarschijnlijk zelfs meer

Alles natuurlijk op basis van gemiddelden:
Volgens het CIA factbook overlijdt momenteel jaarlijks ongeveer 0,0812% van de wereldbevolking.

De wereldbevolking is ongeveer 6,9 miljard. Dan zijn er jaarlijks iets meer dan 56 miljoen overlijdens.

In een jaar zitten iets meer dan 31,5 miljoen seconden.

Dus iets richting de 1,8 overlijdens per seconde is waarschijnlijker dan 1 per 3 seconde.