Hartkloppingen/overslagen hoe verminder ik ze?

Ik wil direct al zeggen dat ik al holtertesten en meerdere malen voorheen aan de hartmonitor heb gelegen. En ze daaruit op die momenten niks hebben kunnen zien. Echter begon het na mijn bevalling, dit kwam door een te snel werkende schildklier. Ik heb daarvoor metropolol gekregen 100 mg, deze moest ik plotsklaps stoppen van de huisarts toen mijn schildklier was genormaliseerd. Hierdoor kreeg ik het juist dubbel zo erg waardoor ik nog maanden aan de medicatie heb gezeten, en na heeel langzaam
Afbouwen ben gestopt. Nu enkele maanden later komt het weer terug, ik had wel af een toe Es' een overslagje maar nu heb ik het uren achtereen, soms met snellere hartslag en soms juist met tragere tussenposes. Gisteren mijn schilklier laten checken, maar al deze waardes waren normaal. Dus dat is het niet.. De dokter denkt dat ik me te druk maak en dat je daardoor in een vizieuse circel terecht komt.. Echter heb ik het alleen in rust, en heb ik zelf het gevoel dat ik me niet zo enorm druk maakt.. Wie herkend dit? Of weet hoe je het kan verminderen? Want inmiddels wordt ik er wel angstig van en ben ik bang dat me iets kan gebeuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (6)

Gewoon ff rustig gaan liggen dan je kalmeert, want als je niet beweegt hoeft je niet sneller te stromen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg het altijd in rust dus dan zit ik rustig. Dus klopt niet helemaal ;-)
Heel vervelend die hartkloppingen het is een 'eng' gevoel, maar als er verder niets te vinden is het onschuldig.

Dat je het krijgt in rust, wil niet zeggen dat het niets met stress te maken heeft, stress werkt door in je lichaam en ook al ben jij lichamelijk in rust, kunnen dan juist die hartkloppingen de kop opsteken.

Ik heb wel wat dingen gevonden die je zou kunnen proberen
Magnesium, natrium en kalium, haver en knoflook kunnen een positief effect hebben, net als vit B1 of een vit B complex.

Teveel cafeïne kan het juist versterken.

In de link staat uitleg over bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de reguliere artsen niets kunnen vinden probeer dan eens "Biofotonen-therapie" niets wazigs of engs aan, ff googlen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het. Mijn schildklier is nu wel stabiel (zonder medicatie) maar mijn hart blijft af en toe raar doen. Het is mij opgevallen dat het juist in drukke tijden het ergst is. Ook als het warm is heb ik er veel last van en met sommige voedselproducten heb ik het ook. Het lijkt dan wel of mijn maag te vol is waardoor je zenuw richting je hart extra geprikkeld wordt. Ik moet altijd veel boeren. Het is echt eng soms heb ik ze heel vaak achter elkaar. Ik probeer nu bepaalde E nummers te vermijden en ik merk dat ik hierop goed reageer. Sommige nrs kunnen hartoverslagen veroorzaken. Ontspanning werkt ook. En meer water drinken zodat je lichaam goed geconditioneerd blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je antwoord compleet en meld welke E nummers je vermijdt, dan krijg je van mij een dikke plus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel vermijd ik E250 alle E900 nummers E621 en ik ben nog zoekende naar welke ik beter nog meer kan vermijden. Even een willekeurige site geplukt http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/54990-schadelijke-e-nummers.html Het boekje weet wat je eet schijnt ook heel veel informatie te bevatten over de schadelijke en niet schadelijke E nummers. Want niet alle E nummers zijn even gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top:) + van mij!! Ik heb ook wel eens wat gehoord over dat boekje en het schijnt inderdaad heel handig te zijn!! Moet hem toch maar een keer kopen :)
Een enorm goed kruid voor hartkloppingen is meidoorn. Heb er ooit zelf last van gehad en dit ingenomen. Werkt redelijk snel en kost niet heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je schildklierbloedwaardes opgevolgd worden(dus om de paar maanden of bij meer klachten worden gecontroleerd).

Zo te horen heb je een postpartum schildklierontsteking gehad. Aanvankelijk ben je dan hyper. Je hebt teveel schildklierhormoon in het bloed en daardoor is je hartslag hoog.
Omdat je schildklier ontstoken is, ga je vaak van een hyper naar een hypo: je schildklier gaat dan te weinig schildklierhormoon maken.
Soms herstelt dat dan weer, maar het komt nogals eens voor voor dat de schildklier blijvend te langzaam gaat werken.

Dat alles heeft invloed op je hartslag. Een hyper geeft een te snelle hartslag, een hypo een te langzame (naast veel andere klachten: spier- en gewrichtspijnen, depressie, moe en moe....... Soms is het zelfs zo dat heel paradoxaal een te langzame schildklier (hypo) ook een snellere hartslag geeft. Geen idee waarom, maar uit verhalen van patiënten is het duidelijk dat dit soms voorkomt.

Als je eenmaal na een bevalling een schildklierontsteking hebt gehad is de kans redelijk dat je op een zeker moment: dat kan dus meteen, na een volgende bevalling, jaren later, in de overgang, etc. uiteindelijk toch een te trage schildklier krijgt. Helaas.

Ben daar alert op. Klachten die als depressie, overspannen, burn out worden beschreven, of het aanpassen aan het eerste jaar van je baby, worden vaker over het hoofd gezien als schildklierklachten!

Verder nog een tip: soms zijn schildkierwaarden net normaal, maar niet normaal VOOR JOU! Met andere woorden als je bloedwaarden hoog normaal zijn, zeg hier TSH boven 2.5 en je het antistoffen!! Laat je huisarts dit checken, zou je toch al een beginnend te trage schildklier kunnen hebben. En dus ook de bijbehorende klachten.

Lastig voor jou en artsen: want niet iedereen heeft meteen klachten. Dus wordt net niet normaal of net nog normaal als goed bestempeld,terwijl het voor jou persoonlijk niet goed hoeft te zijn!

Zoek je meer informatie: bezoek het forum van HmnH eens
www.hypomaarniethappy.nl

Sterkte en hou jezelf in de gaten!