hoe kan ik mijn knieën, zonder afstanden lopen of fietsen of zwemmen, weer sneller fit krijgen? met oefeningen? welke?

na jarenlang medische problemen met o.a. gewrichten, wil ik nu proberen wat fitter te worden, hoe is de vraag.

Toegevoegd na 20 uur:
allemaal dank voor de antwoorden en reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zonder zwemmen fietsen of krachttraining? Omdat je het niet mag? Of omdat je geen zin hebt?

Het beste antwoord

Het is juist de kunst om je niet je knieën "fit" te krijgen, maar de spieren in je benen sterker te maken zodat die je knieën beter ondersteunen/opvangen.
Dan kom je dus uit op krachttraining voor je benen, maar bij gewrichtsklachten in oa je knieën zul je toch echt begeleiding moeten hebben van bv een fysio, die weten exact hoe alle spieren en gewrichten in je lijf werken en hoe je je spieren sterker maakt.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord, de spieren moeten aan de slag!

Andere antwoorden (4)

Het beste is even langs de fysio maar je kan ook op een stoel gaan zitten met een zakje zand op je voeten en elke keer je knieen buigen, maar let op, forceer het niet, bouw het rustig op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trapetje op en neer lopen. En rustig opbouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yoga. Is echt veel zwaarder als je zou denken. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies is toch een bezoekje aan de fysiotherapeut.

Die kan je een aantal oefeningen adviseren en daarbij rekening houden met jouw specifieke problemen.

Zo voorkom je dat je dingen forceert en krijg je toch het beste resultaat.

Voorwaarde is wel dat je de oefeningen trouw doet volgens de aanwijzingen van je fysiotherapeut.