Waar heb je recht op m.b.t. plastische chirurgie.?

stel jij vind wat de chirurg heeft gedaan prutswerk, een andere chirurg vind het idd ook geen schoonheidprijs verdienen, heb je dat recht op een correctie. of betaald de verzekering alleen maar wanneer het je leven hindert.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er bestaat in de zorgverzekeringswet een regeling betreffende vergoedingen voor plastisch chirurgische behandelingen. De regels om voor vergoeding in aanmerking te komen zijn nogal streng. Er wordt bijvoorbeeld alleen door de zorgverzekering vergoed als iemand lichamelijke klachten heeft die aantoonbaar veroorzaakt worden door een uiterlijke afwijking of als er sprake is van een ernstige verminking door bijvoorbeeld een auto-ongeluk. Ik denk dat in bovengenoemd geval dus alleen als er sprake is van verminking vergoed wordt

Bronnen:
http://www.plastische-chirurgen.nl/achterg...

Plastische chirurgie is volledig op eigen risico. Stel dat het gewenste resultaat niet bereikt wordt; je was toch al niet tevreden...

Voor een correctie, welke je uiterlijk verbeterd zonder dat daar een medische of psychische noodzaak voor is, wordt niet meer vergoed door een verzekeraar. Als je er toch een neemt voor eigen kosten, en mislukt vervolgens, zal geen enkele verzekeraar dit ook vergoeden, gezien je het uit eigen overwegingen hebt gedaan, en dus de gevolgen ook voor eigen risico zijn. Het enige wat je kan doen is de desbetreffende chirurg aanklagen zodat hij gedwongen wordt een herstel operatie gratis uit te voeren. Is het zo dat je het niet meer aandurft om bij dezelfde de hersteloperatie te doen, krijgt een advocaat het misschien voor elkaar om het op zijn kosten het door iemand te laten doen, maar die kans is volgens mij nihil. In ieder geval wens ik je, of diegene veel sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100