wat moet ik hieraan doen,zodat mijn baas mijn salaris doorbetaald?

k ben ziek en mijn baas wil mijn salaris niet betalen .omdat ik eerst beter wil zijn om dan met een mediater het probleem op te lossen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een vast contract of bijv. een oproep of 0-uren contract? En wat is eigenlijk precies je vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welk probleem moet er opgelost worden ?

Het beste antwoord

Op het moment dat er een mediator aan te pas moet komen vermoed ik dat er 'enige wrijving' (conflict) is tussen jou en je werkgever. In principe kun je best even thuis zijn (een week of 2) om even stoom af te blazen maar daarna zullen jullie t samen moeten oplossen, bv met een mediator. Beter of niet! En zolang dit geschil in de lucht hangt en jij dat als reden aangeeft van je ziek zijn zal jij je niet beter gaan voelen. De drempel wordt steeds hoger om terug te gaan.
Daarnaast heb je als werknemer rechten maar ook plichten om zo snel mogelijk weer in het arbeidsproces terug te keren. Als je geen gehoor geeft aan re-integratieverplichtingen kan je werkgever uiteindelijk je loon opschorten en/of stopzetten. Wat adviseert de bedrijfsarts je?
Bij de Mediation gaat t niet om wie gelijk heeft maar om samen een oplossing te vinden. Je kunt altijd aangeven dat je er graag iemand bij wil hebben. Met z'n tweeën hoor je altijd meer dan in je eentje. Nogmaals het gaat niet om modder gooien en elkaar verwijten maken maar met een onafhankelijke derde samen zoeken naar een oplossing. En, niet leuk maar wel de realiteit, een oplossing kan zijn dat jullie niet samen verder gaan.
Kortom, hoe eerder dit voor jou achter de rug is hoe eerder je verder kunt met je leven en verder beter worden. Het is een vreselijk vervelende energieverslindende situatie dus los 'm zo snel mogelijk op!
Heel veel succes!!!