Kan ik Pfeiffer hebben?

Ik ga om half 10/9 uur naar bed en sta om 7 uur op, en ik ben echt kapot. Het lijkt alsof ik 20 kilometer heb gefietst in een behoorlijk tempo. Het enige waar ik aan denk ik slapen, rust. Op school kan ik af en toe met moeite mijn ogen openhouden, na school ga ik het liefst gelijk weer naar bed. Dit is nu al een aantal maanden zo. In de eerste drie jaren van middelbare school had ik er amper last van, toen ging ik met gemak om 10 uur naar bed en stond ik om 6 uur op. Maar dat lukt me echt niet meer.
Kan ik Pfeiffer hebben?

Toegevoegd na 6 minuten:
Naar de huisarts: kan ik niet ergens anders heen?
Ik vertrouw mijn huisarts niet en er is geen andere in dit vergeten dorp

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn eetstijl is gezond, 2 stuks fruit per dag, niet te veel snoep, geen chocolade (ben ik allergisch voor), groente enz.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit lijken wel op de symptomen van Pfeiffer, maar ik zou er eerst even mee naar de huisarts gaan om het te laten testen.

De huisarts kan je doorsturen voor bloedonderzoek. Bloedonderzoek kan uitwijzen of je Pfeiffer hebt, of dat er een andere oorzaak is. Denk bijvoorbeeld aan bloedarmoede. Zodra het bloedonderzoek binnen is, kan bekeken worden, of er verder gezocht moet worden naar andere oorzaken, of dat er een behandelplan kan worden opgesteld ( in geval van Pfeiffer vooral veel rust nemen).

ja, het kan inderdaad pfeiffer zijn, maar er kan ook zooooooveel anders aan de hand zijn. Bij mij bleek het een langzaam werkende schildklier te zijn, daar word je dus ook moe van zei de dokter tegen mij. Dit moet uitgesloten worden via een bloedonderzoek en de verwijzing hiervoor zul je toch echt via je huisarts moeten krijgen. Laat je moeder mee gaan en als de dokter je afpoeiert laat je haar ook even aandringen op een onderzoek.

Ik denk geen pfeifer. Waarom? Omdat je dan wel naar de huisarts was gegaan. Hij/zij heeft 200x meer kennis dan jij. En je zegt het al maanden te hebben. Pfeifer duurt niet zo lang. Gewoon eerder naar je bed gaan. van 10 tot 6 is maar 8u slaap.

als ik jou was zou ik een bloedtest aanvragen dit moet helaas wel via de huisarts maar ik zou niet alleen aan pfeifer denken het kan bijvoorbeeld B12 tekort zijn hier heb ik zelf ook veel last van en kan bij een slechte dag de hele dag wel slapen. bijv. 9 uur opstaan en om 11 uur weer op de bank in slaapvallen tot 1 uur en van 4 tot 6 weer!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100