Wat krijgt zorgmedewerker te zien als hij medisch dossier op vraagt bij de huisarts?

Ik zit in een hulpverleningstraject na een bedrijfsongeval. De hulpverlenende organisatie heeft het medisch dossier bij mijn huisarts opgevraagd. Met mijn goedkeuring. Maar ik vraag me nu af wat valt eigenlijk onder het medisch dossier: is dat vooral wat nu speelt? staan daar zaken in wat bv 5 jaar of 10 jaar geleden speelde?

Niet dat daar echt bijzonderheden in staan.
Althans niks waar ik mij voor schaam of niet wil dat iemand anders weet.
Maar ik ben wel gewisseld van huisarts paar jaar geleden (ivm verhuizing).
Vraag me dan af of bv dat dossier ook aangeleverd wordt.

Kortom: Wat wordt geleverd: Een heel boekwerk van de 46 jaar dat ik leef, of meest actuele?

Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Vraag je huisarts. Die zal de vraag het beste kunnen beantwoorden.
tinus1969
3 maanden geleden
Vaak moet de informatie vraag bij opvragen medisch dossier duidelijk omschreven worden en dan wordt vziw alleen relevante informatie gedeeld.
HannekeJanssen
3 maanden geleden
@Tinus: dat klopt, maar soms wordt ook - is mij wel eens overkomen - het hele toen nog handgeschreven dossie gekopieerd en opgestuurd. Daar kon de vrager eigenlijk niets mee.
En vwb "oude"informatie: vorig jaar kwam er tot mijn schrik ineens groot een melding over gezondheidsproblemen die ik 40 jaar geleden had naar boven bij de vervangende huisarts - in een andere praktijk dan waar ik 40 jaar geleden zat. M.i. was dat niet terecht, en schaadde het de diagnose die een jaar terug werd gesteld.
Gouranga
3 maanden geleden
@Ikhebgeenidee
Hij is op skivakantie, dat is het punt. De aanvraag is al de deur uit. @Tinus
Zou top zijn als dit de normale werkwijze is van een arts. Hoort het ook zo? Of is jou arts gewoon een goeie? @Hanneke
Jeetje, dat lijkt me toch niet gebruikelijk. Wat shit voor je. En wat een werk ook voor de huisarts om het zo op te sturen.
Overleg zou toch altijd moeten, zeker als het gaat om een niet concrete vraag.

Geef als eerste antwoord