Overal staat dar fruit eten slecht is als je hooikoorts hebt, maar moet ik dan helemaal geen fruit meer eten?

Overal staat dat het slecht is bepaalde soorten fruit te eten als je hooikoorts hebt.
Maar dat zijn bijna alle soorten:
-Appel
-Meloen
-Aardbeien
-Kiwi
-Sinaasappel
-Banaan

Wat moet ik dan eten?
Ik kan toch slecht helemaal geen fruit meer eten?

Of zijn er op voedselgebied nog meer boosdoeners voor de hooikoorts?
En zou een aangepast dieet kunnen helpen?

PS: ik heb mijn vraag in de categorie alternatieve geneeswijze gezet omdat mensen die hier verstand van hebben vaak veel weten over wat slecht en goed is voor je.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook hooikoorst en ik eet alles zonder ergens last van te hebben hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar toch staat er op diverse sites op internet dat fruit niet goed is voor de hooikoorts.
Dus vandaar mijn vraag...

Antwoorden (4)

Als jij geen last hebt van dit fruit dan kan je het gewoon eten. Geen probleem. Ik heb echter idd als ik een kiwi of een appel eet dat mijn keel heel erg gaat jeuken... dan is het slecht... heb je geen last.... EET SMAKELIJK!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens heb je dan nog vele fruitsoorten over hoor, frambozen bijvoorbeeld, en druiven, pruimen, kersen, peren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de talloze bessensoorten niet te vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ook ja...
Je kan het gewoon eten
Je kan je ook laten testen vind de dokter dan kan je kijken waar je allemaal alergies voor bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms ligt het allemaal wat complexer, maar ik begrijp je vraag.
Een vriendin van mij kan bijvoorbeeld geen appels eten als de Berk bloeit.
Maar zou je idd even moeten laten testen als je zekerheid wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet welk soort fruit je wel kunt eten is daar geen enkel bezwaar tegen maar er is ook weinig op tegen om helemaal geen fruit te eten. Fruit heeft anno nu een misplaatst gezondheidsimago. Toen er 's winters nog voornamelijk geweckte en doodgekookte bewaargroente werd gegeten was fruit een broodnodige vitamineleverancier. Ook de fruitmand voor zieken was zeker op zijn plaats als licht verteerbaar, versterkend middel. Nu we het hele haar door de beschikking hebben over verse groente en een veel ruimere keuze hebben uit volwaardig voedsel hoeven we die stoffen, vitamines, vezels en anti-oxidanten, niet meer uit fruit te halen.