Eigenlijk zou je elke ochtend een halfuurtje "voor jezelf" moeten nemen door rustig te gaan zitten en alle gedachten en gevoelens de vrije loop te laten. Op die manier neem je even de tijd om stil te staan bij jezelf en je leven. Emoties komen dan vaak vanzelf aan de oppervlakte.

Een psychologe zei ooit eens tegen mij: "Als alle mensen zo'n halfuurtje voor zichzelf zouden uittrekken, dan zou ik veel minder patiënten in mijn wachtkamer hebben".
Ik denk dat ze daarin gelijk heeft!
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door je er voor open te stellen. Emoties zijn er niet voor niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jezelf af te vragen waarom je dat doet, dus door je bewust te zijn van je redenen. Ben je daarachter, dan kan je gaan bedenken wat je kunt doen om te voorkomen dat je je afsluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dan: ik mag er zijn, mijn emoties mogen er zijn. Emoties zijn er om over te praten, te uiten, en om rekening mee te houden.