Waarom word ik zo vroeg wakker?

Sinds 2 weken terug word ik elke ochtend tussen half 6 en half 7 uit mezelf wakker. Dan word ik wakker, dan lig ik even, en dan kan ik me soms omdraaien en verder slapen, en soms blijf ik wakker.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, normaal gesproken word ik pas wakker als de wekker gaat. En in mijn levenspatroon is verder niets veranderd, ik kan niets bedenken wat ik nu anders doe, wat zou kunnen zorgen dat ik zo vroeg wakker word.

Weet iemand waarom ik zo vroeg wakker word?

(extra info: Ik ben 17 jaar, en ga meestal rond 11 uur of half 12 slapen. En de wekker staat om kwart over 7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat heb ik ook, regelmatig een biologische wekker ineens... heel raar... maar ben je dan ook goed uitgerust als je wakker wordt? want dan heb je gewoon je slaap gehad...

Antwoorden (3)

Soms heb je blijkbaar minder behoefte aan slaap en dan word je vanzelf wakker.
Je kunt je dan omdraaien en verder slapen maar je kunt ook opstaan en kijken wat de dag gaat brengen.
Het is overigens ook een lente-effect, doorgaans worden mensen dan eerder wakker omdat het vroeger licht wordt.
veel mensen synchroniseren hierop.
Niets mis mee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hoor je de auto van iemand die nu vroeg naar zijn werk gaat? De vogeltjes die een vrolijk liedje zingen in de vroege ochtend? Is er een haan in de omgeving gekomen? Of het ochtendlicht piept door je gordijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt alweer vroeger licht, dan is het wel normaal om 's ochtends wat vroeger uit jezelf wakker te worden. En sowieso ben je op een leeftijd dat je slaapbehoefte wat minder begint te worden.

Wees blij, zo kun je nog even lekker blijven liggen, en vervolgens op je gemak vroeg aan je dag beginnen.