Wat moet je doen als je in bed ligt en alles draait om je heen, en je hebt daarvoor bier gedronken met vrienden?

hoe kan je het laten stoppen? ik heb het nu 2 x gehad, en het is niet fijn.. alles gaat draaien, ik kan mijn beeld niet fixeren ergens op en voel me kotsmisselijk hierdoor.. wat kan je hieraandoen, op zo'n moment? Ik begrijp dat het beter is van te voren minder te drinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.3K
Kimath
13 jaar geleden
Hoeveel bier had je gedronken op die avonden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 halve liter blikken.. normaal drink ik nooit bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon minder zuipen dus ; da's puur en alleen de drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier is voor watjes. Echte Chocomel. Da's voor mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Joris Driepinter, hele stoere vent, mag je 3 hele grote glazen melk per dag ;-))
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb ook supersnel last van alcohol (en cafeïne ook). Ik weet dit van mijzelf, en drink maximum 1 glaasje wijn per avond. Dan merk ik het effect al, maar nog geen last van draaierig enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een liter bier is niet bepaald veel als je er een hele avond mee doet...
Als je juist vaker drinkt, en het rustig opbouwt dan kan je vanzelf meer hebben en gezellig met je matties drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je deze vraag niet beter gesteld op StommeVraag.nl?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ karnie, nee ik vindt dat ik deze vraag zo wel goed gesteld heb.. ik weet niet op welke manier ik hem op Stommevraag.nl gesteld heb, maar ik vindt hem hier het beste!

Het beste antwoord

Dat heet een alcoholvergiftiging !
En is heel vervelend, soms helpt zoete dingen eten, of een banaan.
Zo veel mogelijk water drinken, dan plas je de gifstoffen er weer uit.
Ga je weer drinken, drink dan van te voren veel water en eet voldoende.
En, weet het moment van stoppen, zo niet, mag je weer een paar uurtjes in de molen zitten/ liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcoholvergiftiging is nog wel een stapje verder hoor.
In dat geval heeft de persoon de neiging weg te vallen, en stokkende adem. Ook reageert de persoon dan niet meer op prikkels van buitenaf, bijvoorbeeld mensen die contact proberen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dronken zijn is een alcohol vergiftiging, je lever krijgt hier een grote klap van + uitdroging, daarom voel je je ook zo beroert, je in een coma zuipen is een stapje verder.

Andere antwoorden (7)

Het komt door de drank, dus als je hier niet tegenkan moet je minder drinken. Dat is het enige wat je er aan kan doen.
Je kunt natuurlijk ook een vinger in je keel steken en overgeven, dan wordt het minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeeh...van kotsen gaat de alcohol niet uit je bloed hoor. Hooguit is het dan wat eerder óver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kotsen kan inderdaad opluchten, het gevoel dat je ieder moment zal moeten kotsen is veel vervelender dan het gevoel van net gekotst hebben.
Zoeplap97
5 jaar geleden
Hallo eddijst..
Bedankt voor je behulpzame reactie. Zo te zien heb ik al binne 3 weken 12 keer een alcoholvergiftiging gehad. Volgende keer zal ik minder drinken van te voren en eet ik me erna 20 bananen want als ik jou moet geloven helpen zoeten dingen tegen dit. En zo niet heb ik gelukkig van vorig jaar nog genoeg bonnen voor 20 rondjes in de karousel
Je bent dronken...veel water drinken kan helpen
fremar
13 jaar geleden
Sorry hoor je mag heus wel drinken maar niet zoveel veel water drinken helpt ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Drink niet te veel anders word je dronken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 been op de grond zetten helpt bij mij vaak, ook het licht even aanlaten kan goed helpen, en zoals al gezegd, genoeg water drinken (niet te veel, anders komt het er zo weer uit)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment zelf kan je het beste opstaan en wakker blijven. Ga TV kijken of computeren om je aandacht af te leiden.
Om het te voorkomen: minder drinken!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dronken is een groot woord maar je hebt dan wel genoeg gehad, maar een tijdschrift onder je hoofd leggen wil ook wel eens helpen of neem een douche ook al is dat niet echt iets waar je zin aan hebt naar het uitgaan als je geen gedraai in bed wil moet je dat maar eens proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alles om je heen draait ben je echt wel dronken hoor.
Drink voortaan met je familie ipv je vrinden