ik heb al dagen hoofdpijn vooral als ik voorover buig moet ik naar de dokter of niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
30.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hoeft dat niet perse.
Hoofdpijn die erger wordt bij het vooroverbuigen wordt meestal veroorzaakt door een holte ontsteking. Vrijwel altijd is dat een vrij onschuldig probleem dat zichzelf weer oplost met één of twee weken. Eigenlijk het enige dat je eraan kan doen is goed pijnstilling nemen; 3x per dag 2 tabletten paracetamol van 500mg eventueel in combinatie met 3x per dag 400mg ibuprofen.
Let wel: deze doseringen gelden voor volwassen die verder niet ziek zijn. Als je jonger bent dan 16 jaar, of relevante ziekten in het verleden hebt doorgemaakt (of nog heeft), denk dan vooral aan nierziekten, leverziekten, hart- en vaatziekten of maagklachten, overleg dan eerst met je huisarts over de dosering.

Zelf geef ik er meestal ook xylomethazoline neusspray bij, 3x per dag sprayen voor maximaal een week. Ik heb het idee dat dat mensen wat sneller verlichting geeft, maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd.

Overigens is het natuurlijk onmogelijk om via één zin op GV een zekere diagnose te stellen; er zijn andere vormen van hoofdpijn die deze klachten kunnen geven; waarbij het beleid meestal overigens hetzelfde zal zijn als hierboven beschreven. Bij twijfel over de diagnose, bij twijfel over de dosering van de genoemde medicijnen kan je beter eerst overleggen met je huisarts. Als je bekend bent met een onderdrukt immuunsysteem (bijvoorbeeld door diabetes, door medicijnen, door leukemie of chemotherapie) kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen en sowieso wél bij je huisarts langsgaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje dit heefd geholpen heb met de neusspray geprobeerd en met pijnstillers sorry voor late reactie

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan. Ik zou het nog even uitstellen, kijken of het erger word. Als je zeker weet dat het niet zomaar over gaat en het word alleen maar heviger, zou ik toch even een bezoekje aan de dokter brengen :) beterschap!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan duiden op hydrocefalis (had ik door tumortje boven op hersenstam)( waardoor ik vochtophoping in mijn hoofd had. Geconstateerd op MRI tijdens een Alzheimeronderzoek..
Alzheimer was het gelukkig niet. Na doorprikken hersenventrikel knapte ik nagenoeg helemaal op.