Ik ben een beetje vervreemd geraakt van mijn vriendengroep, hoe los ik dat op?

Sociaal gezien heb ik altijd een kleine maar leuke vriendengroep gehad. Echter blijkt sinds enkele tijd dat de interesses wat uit elkaar gegroeid zijn. Mede veroorzaakt doordat enkele vrienden aan de fase: Huisje, boompje beestje zijn begonnen.
Nu ben ik zelf nog niet toe aan het huisje, boompje, beestje.
Maar voel wel de afstand daardoor groeien.
Dus hoe bouw ik een nieuwe vriendengroep op/kan ik in goed contact blijven met huidige vrienden?
NB Het uitgaan/leuke dingen doen word wat lastig wegens kids waar ze voor thuis moeten blijven, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hoe oud ben jij en hoe oud zijn je vrienden? Heb je zelf een vriend?

Je kan ook leuke dingen doen waarbij de kinderen mee kunnen. Ga naar een dierentuin, winkelen, pretpark, terrasje pakken. Daarnaast kun je ook dingen doen met vrienden waarbij ze even rust hebben van de kids zonder meteen flink te gaan stappen. Bijvoorbeeld naar sauna of een stukje hardlopen. Het is logisch dat je deze vrienden minder ziet omdat jullie levens meer en meer gaan verschillen. Het is daarom ook geen gek idee om nieuwe vrienden te zoeken. Dit kan natuurlijk in de kroeg. Daarnaast is sport of reizen een goede en leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen. Zoek personen die zelf ook nog niet gesetteld zijn of dat van plan zijn.

Kijk ook eens op nieuwemensenlerenkennen.nl . Dit is een website voor (vooral) singles die op zoek zijn naar nieuwe mensen om dingen mee te ondernemen. Er staan ook allemaal activiteiten op de agenda waar je aan deel kan nemen. Het voordeel hiervan is dat iedereen die je via de site ontmoet openstaat voor nieuwe vrienden. De site is voor 25 - 40 jarige geloof ik. Het is geen datingsite maar een soort online ontmoetingsplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo lang jij zelf nog niet toe bent aan de HBB fase, zul je van vriendenkring naar vriendenkring huppelen en je zult merken,dat deze vrienden steeds jonger zijn dan jij bent.
De enige oplossing likt mij, stap zelf ook in dat bootje en je zult zien,dat je weer anschluss krijgt met je oude vrienden.