Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom hebben donkere mensen uit afrika geen borsthaar?

in Afrika zie ik alleen maar mannen zonder borsthaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze ook gezien ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat ze dat 'niet nodig' hebben. Dat is namelijk een soort van erfelijke eigenschap van het menselijk lichaam (vooral mannen). Borsthaar en andere lichaamsbeharing beschermt namelijk tegen insectenbeten enzo. Je voelt door de haartjes sneller een mug bijv. Dat is veel meer aan de orde in de jungle enzo dan in Afrikaanse landen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
In Afrika zijn anders ook genoeg beestjes hoor. Beetje raar antwoord. Afrika heeft oook jungles ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zuig het echt niet uit mijn duim. Dit is een ingezet proces dat door middel van natuurlijke selectie geleid wordt en zich aanpast op de omgeving (over lange tijd)
blanke mensen leefden in koude gebieden en donkere mensen in warme gebieden (donkere kleur beschermt tegen zon/warmte). haren op het lichaam houden warmte vast (net als een vacht bij dieren).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zie je niet alle mannen want er zijn wel degelijk mannen met borsthaar daar. misschien dat je alleen de boorsthaarloze hebt gespot of de mannen die het weg hebben gehaald.

je vraag klopt dus niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensapen hadden onder hun harige vacht een hele bleke huid. toen bij de evolutie de haren waren verdwenen werd de huid donkerder omdat een donkere huid beter beschermd tegen uv-straling. toen 65000 jaar geleden een groep richting Europa ging (waar minder zon is) is de huid langzaam weer lichter geworden omdat een lichte huid sneller vitamine D aanmaak en kwam er weer wat meer haar terug voor bescherming tegen de zon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De haren verdwenen omdat de bescherming tegen de kou niet meer nodig was

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding