Ik ga in april 8 dagen naar Antalya (Turkije) is het verstandig om ingeënt te worden. Zoja waarvoor. En is het echt noodzakelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hepatitis-B sowieso en wellicht is tetanus ook handig als dat langer dan 8 jaar geleden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Ik haal ze door elkaar.
Nee, het is niet noodzakelijk. Let wel op wat je eet en drinkt, b.v. geen kraanwater en schepijs is ook beter van niet, maar als je verder daar normaal leeft en de hygiëne in acht neemt, is inenten niet nodig.
(eigen ervaring: al 7 x naar Turkije geweest, zonder enig probleem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noodzakelijk niet, maar wel aan te raden. Onder andere Hepatitis A lijkt me een verstandige vaccinatie (leverinfectie t.g.v. voedsel) en natuurlijk Tetanus. Veel plezier op vakantie!