Nee, doordat je vroeg opstaat om te eten verstoor je het normale eet patroon normale slaap patroon. Daarbuiten is het nooit goed om al je eten op 2 punten van de dag tot je te nemen. Eten verdelen over de dag is het besten voor je lichaam. Ook als je af wilt vallen.

40dagen vasten is ook niet bedoelt voor u maar voor de mensen die het minder hebben dan u zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is goed voor je lichaam en geest.
Jarenlang werd er nauwelijks over gesproken. De aloude katholieke traditie van de veertigdaagse vasten, als voorbereiding op het paasfeest, leek op sterven na dood. Maar nu is vasten weer helemaal in. Steeds meer mensen beseffen dat vasten goed voor hen kan zijn. We zien het van de moslims in de ramadan en we doen het in sapkuren en ontslakken. Het is gezond voor je lijf en reinigend voor je geest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met vasten zet je je lichaam op de spaarstand. De verbranding komt op een laag pitje te staan waardoor de wel ingenomen calorieën makkelijker in lichaamsvet worden opgeslagen. Als dat niet de bedoeling is dan is vasten niet goed voor je lichaam.

Voor je geest kan vasten wel goed zijn omdat er minder energie nodig is voor de spijsvertering. Dat klinkt misschien tegenstrijdig maar hoe meer jij de baas bent over je eigen mechanisme, des te meer nut en minder hinder heb je van vasten, ook lichamelijk.

De manier van vasten doet er niet zo gek veel toe. Het gaat vooral om de innerlijke motivatie waarmee je het doet.