Ik heb gister iets engs gezien op YouTube. Ik denk er nu steeds aan. Hoe kom ik hier van af?

Iemand liet mij een deel van The Grudge zien. Het ging zo: een meisje zat in de spiegel te kijken en haar haar te kammen. Toen ze even weg keek bleef het beeld in de spiegel staan. Even zwaaien naar de camera en het hoofd in de spiegel veranderde in iets gruwelijk engs.....

Ik weet wel dat het onzin is en dat het simpelweg NIET KAN, maar toch kijk ik nu niet meer normaal in een spiegel.... Niet erg handig dus. Hoe kom ik hier vanaf?

Toegevoegd na 38 seconden:
En zet het fragment NIET op de pagina, want ik wil het echt niet terugzien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

En toch is het het beste om je angst onder ogen te zien.
Ga rustig zitten en probeer de beelden die je gezien hebt bij jezelf op te roepen en vertel je zelf daarbij wat je ziet/gezien hebt. Door dit een paar keer te herhalen gaan de scherpe kantjes eraf. En dan, probeer toch weer in de spiegel te kijken en vertel jezelf wat nu het ergste is dat je kan gebeuren.
Het ergste dat kan gebeuren is dat je hetzelfde ziet als in het fragment. Maar is dit te verwachten?
Dus kijk, een poosje, en vertel jezelf dan dat er inderdaad helemaal niks gebeurt.
Succes en het komt allemaal wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb ook wel iets engs gezien waarbij ik S Nachts wakker Lig maar dan moet je afleiding zoeken kijk bijv. In een kookboek naar lekkere dingen ga een leuk liedje opzoeken of probeer je gedachten afgehouden en de belden van het dol je te veranderen dus: maak van een enge vampier iemand die brood tussen zijn tanden heeft maak er iets leuks van en geniet verder van het leven heb je er echt last van? Praat er dan met je ouders of je juf of meester over en kijken of die je kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal het fragment nog eens voor de geest maar dit keer op een filmset. Bedenk hoe dat eruit ziet en hoe het meisje eruit ziet voordat ze de make-up in ging. Bedenk je hoe de scene elke keer weer over moet omdat er wat verkeerd gaat of omdat dat meisje in de lach schiet. Zie de cameramannen hun werk doen, de regisseur die zich druk maakt en van alles roept naar iedereen. Bedenk hoe iemand druk bezig is om de special effects erbij te maken om `t een beetje echt te laten lijken. En stel je dan voor dat dat meisje weer naar de make-up gaat om alles eraf te laten halen, haar haar in een knot gooit, spijkerbroek en gympies aan en tegelijk met iedereen van de set weer lekker naar huis gaat.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer er iets grappigs van te maken.. dat ze als ze weer terugdraait naar de spiegel bijv. een clownsneus opheeft xD en een gekke te grote bril! lach erom en bedenk een soort van parodie erop. tip: voordat je gaat slapen, lees de donald duck. werkt bij mij ook altijd goed:)