Is het normaal als je nieuwe schoenen koopt dat eentje niet fijn zit?

Ik heb 2 schoenen gekocht. Eentje zit niet goed de rechtse.
als ik loop met de schoenen voel ik dat de rechter niet zo goed zit, Het lijkt of hij buigt aan de voorkant van de schoen.
Hoe lang kan het duren voordat hij goed is?
en wordt hij wel goed?
het is hetzelfde maat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met 2 schoenen gekocht bedoel ik een schoen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Probeer eerst zelf te bekijken of de beide schoenen identiek zijn.Als er een fout zit in de ene schoen kun je terug gaan naar de winkel.Het zou ook kunnen dat de ene schoen wat vaker gepast is in de winkel waardoor die beter past dan die andere schoen.İn dat geval kun je de te strakke schoen op een leest laten zetten zodat ook deze wat wijder wordt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dit is vrij normaal,iedereen heeft de ene voet iets groter dan de ander,maar na 2 weken inloop periode merk je het niet meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zal het proberen dankje :)
Je voeten zijn niet identiek van dezelfde maat. De meeste mensen hebben dat niet zo snel in de gaten omdat het maar een klein stukje is maar sommige mensen hebben hier wel degelijk last van. Als ik het geval is (dus ff je voeten meten) moet je de maat nemen van de grootste schoen.

Je moet allebei de schoenen wel goed uitlopen. Iedere dag 1x een week lang is zat genoeg. Over het algemeen wordt de rechter schoen het meest gepast. Het kan dus zijn dat deze meer is uitgelopen.

Als dit allemaal na 1 week niet heeft geholpen, MET de doos, schoenen én bon terug naar de winkel. Want dan ligt het niet maar aan je voeten maar aan de schoen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje ik zal het proberen ;)
Dit heb ik ook gehad met me nieuwste paar schoenen, die ondertussen alweer een aantal maanden oud zijn.
Als ik me schoenen naast elkaar hield zag ik er geen verschil in, maar als ik hem aandeed voelde ik dat de zool een soort van gebogen was, en dat bleef ik voelen voor de eerste 1/2 weken.

Het is gewoon een kwestie van inlopen. Bij mij was het na ongeveer 1 a 2 weken verdwenen.

Als dit je niet aanspreekt zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb 1 week de tijd dus hoop dat het goed blijft
ja dat is vrij normaal, omdat je beide voeten niet even groot zijn. Ik heb dit zelf ook, een idee is om eens een andere maat te gaan passen. Het kan ook zijn dat je voet zich aanpast
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voeten zijn niet hetzelfde, en soms schoenen inderdaad ook niet.
Daarom en hopelijk waardevolle tip van mijn kant; wanneer je schoenen koopt, altijd even op beide een rondje door de zaak doen. Lijken ze verschillend vraag dan of er nog een paar in je maat in de doos in de winkel is. Beslis hierna of je echt tot koop wilt overgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ook zijn dat de ene schoen vaker is aangepast in de winkel dan de andere en hierdoor is opgerekt.
ik pak nooit het paar dat voor passen vooraan of boven op staan. en daarnaast koop ik mijn schoenen als ik nog weinig gelopen heb voeten kunnen door warmte opzetten.