Hoe werkt "opgewonden raken" nu eigenlijk precies?

waarom kan ik naar de ene man kijken en gebeurt er niets?
en bij mijn lief ...................

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

'Een van de mogelijkheden is dat mannen gevoeliger zijn voor seksuele prikkels. Het zit meer in hun systeem. De bereidheid om te reageren op die prikkels, dus de neiging om seksueel gedrag te vertonen, is bij mannen groter dan bij vrouwen.'

Wellicht dat deze link een aantal vragen beantwoord. Ik begrijp uit je vraagstelling dat het je dwars zit? Als dat zo is dan deel ik je gevoelens helemaal. Ik ervaar het alles behalve als een compliment als mijn vriend opgewonden wordt van andere vrouwen. Voor mij persoonlijk voelt het vernederend en het maakt me onzeker. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit zo voelt, al zullen er vast ook andere reacties komen.

Wel moet ik zeggen dat ik een aantal mannelijke vrienden heb die niet op of omkijken, danwel opgewonden worden. Ik heb daar weleens over gesproken, het bleek dat ze eigenlijk 'hetzelfde dachten en voelen als ik'. Dus niet alle mannen zijn zo. Als je mannelijke partner hierin afwijkt van de 'meute', moet je dit als vrouw vast een erg zeker gevoel geven. Nog afgezien van het vertrouwen wat hierdoor versterkt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het begint denk ik met de beroemde *klik*, de vlinders in je buik, het beschuitjes-eten-gevoel. Als dat wederzijds is, komt het na wat vuurwerkflirten tot een zoen, en als dat ook helemaal goed voelt en lekker is, begint het verlangen dichter bij elkaar te willen zijn, zonder al die lastige kleren.

Als je het goed hebt met je lief, en jullie hebben allebei een hoog knuffelgehalte in je relatie, hoef je elkaar alleen maar een heel subtiel signaal te geven, en het feest barst los. De vertrouwdheid die je krijgt met je lief maakt, dat andere mannen je koud laten, zelfs als je ruzie hebt met je lief - je bent dan geestelijk te veel bezig daarmee om rond te kijken naar wat er verder zoal rondwandelt.

Zo werkt het tenminste bij mij, maar ik ben natuurlijk wel een kind uit de nadagen van de flowerpower-makelovenotwar-generatie, waar toegeven aan "ïk vind je leuk en lekker" heel vrij en zonder de nare consequenties was van de huidige tijd. Aan de andere kant : opgewonden raken is van alle tijden, en heel veel zin hebben in vrijen óók.
Al is er wel verschil tussen mannetjes en vrouwtjes - mannen kunnen opgewonden raken van alleen een lijf, en elke vrouw die in dat lijf zit is goed als ze willen vrijen, bij vrouwen moet er toch wel die klik en "ïets" zijn, voordat ze die ene man met hungry eyes aankijkt
En dat verschil is al vaak genoeg in GV ter sprake geweest.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik kijk naar mijn man, die geeft aan dat er nu wel weer een mooie tijd is aangekomen. De dames hebben minder om het lijf, dat geeft toch meer te raden wat er onder zit. Of hij daar nou opgewonden van wordt weet ik niet, het zal zeer zeker prikkelend werken. Maar onzeker wordt ik er niet van, ik denk dat ik die tijd voorbij ben, ik weet wat ik aan hem heb :-)