is een airco slecht voor je gezondheid?

en dan bedoel ik kun je daar verkouden van worden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is pas gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/airco-slecht-kamer.15270

Het beste antwoord

tuurlijk kan dat.

het is buiten warm , en als je daarna voor de airco gaat zitten verandert de tempratuur te snel en kan je ziek worden.

Ook kan er veel stof doorheen blazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verkouden wordt je omdat je weerstand niet op pijl is en bacterien die verkoudheid veroorzaken worden ''doorgegeven '' door besmetting...niet door een airco..mensen praten elkaar vaak een ''verkoudheid'' aan want het zal wel aan de airco liggen...klinklare onzin.... http://www.koeltechnicus.nl/forum/index.php?showtopic=456 http://www.ad.nl/diagnose/article60162.ece
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedzo naatje ,vertel het maar, er zijn nog steeds hele volkstammen die denken als je zonder jas naar buiten gaat er ziek van wordt. Of van een weersomslag, of zelfs van nat regenen! klinklare onzin....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja....ik zou tegen deze mensen zeggen..neem de proef op de som en ga een keer naakt met nat haar in 3 graden naar buiten..gewoon een half uurtje.....wacht een dag op 2 en kijk of je ziek wordt..of geef iemand een tongzoen met de varkensgriep en wacht dat een paar dagen af..kijken wanneer je ziek wordt ;-)

Andere antwoorden (6)

"Je wordt niet verkouden van de airco zelf, maar van teveel tocht of van de grote temperatuurverschillen tussen binnen en buiten. Door de plotse overgang van de warme buitentemperatuur naar de koude binnentemperatuur kan het rhinovirus, dat verkoudheid veroorzaakt, zich snel vermeerderen. Ons lichaam kan een verschil van vier tot zes graden niet goed opvangen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verkouden wordt je omdat je weerstand niet op pijl is en bacterien die verkoudheid veroorzaken worden ’‘doorgegeven ’‘ door besmetting…niet door een airco..mensen praten elkaar vaak een ’‘verkoudheid’‘ aan want het zal wel aan de airco liggen…klinklare onzin….

http://www.koeltechnicus.nl/forum/index.php?showtopic=456

http://www.ad.nl/diagnose/article60162.ece
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verkouden word je niet van kou, heb ik gehoord. Als een airco niet hygiënisch is. of de temperatuur binnen verschilt te erg met de temperatuur buiten, dan kun je wel ziek worden of gaan niezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkouden wordt je alleen maar door een besmeting door het virus van een ander en niet van airco.
Het zou wel kunnen dat je door een airco eerder vatbaar wordt voor een besmetting van buitenaf.
Themperatuurverschil waar veel mensen direct aan denken is geen enkel bezwaar, denk maar eens aan de winter, binnen 21 graden en buiten -10 graden verschil van 31 graden!!!!
En meestal wordt je dan niet ziek.
Nog gekker is het in de wintersportgebieden waar het binnen en buiten wel 40 graden kan schelen!!!!!
Je eigen weerstand houdt de meeste verkoudheid-infecties tegen, maar gaan we slechts een keer te laat naar bed, of hebben we een leuk en vooral laat feestje gehad,is onze weerstand minder en kunnen wij mogelijk een besmetting oplopen.
Heel berucht zijn de nachtmis/ nachtdienst met kerstmis.
Door slaaptekort in die nacht, is dus onze weerstand minder, zitten we met z'n alle in de kerk, hoeft er maar een te gaan hoesten en hij besmet er honderden met verkoudheid of griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met tocht, verschoon de filters, en let op de vochthuishouding in de ruimte.

Dan wordt je niet ziek, juist het omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De droge lucht uit de airco kan wel zorgen voor last van je keel.Door al het stof wat er mee geblazen wordt door dat ding, kun je ook wel kriebels in je neus krijgen (niezen, snotneus) maar echt verkouden?!
Ik weet nog wel toen ik, met mijn ouders op vakantie ging in de auto naar Spanje, het de eerste 2 dagen vrij rustig was (stem-loos door de airco)