Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Haaruitval door stress (?) , hoe kan ik dit tegengaan?

Ik merk dat ik de laatste weken ontzettend gestrest/gespannen ben. Sindsdien heb ik ook weer last van dat er heel veel haren uit mijn hoofd vallen ( ik heb trouwens kort haar, even extra info). Dit kun je vooral weer zien na het douchen en kammen, maar ook gewoon in de loop van de dag. Het is heel moeilijk om nu meer te gaan ontspannen. Ik ben daar al wel mee bezig, maar met weinig resultaat. Mijn negatieve gedachten zijn er continu, dus ik kan ze niet minder maken en daarnaast heb ik op het moment heel veel last van mijn depressie en mijn eetstoornis begint weer heviger te worden. Dus hoe kan ik mijn haaruitval verminderen? Kan ik hier een bepaald medicijn voor nemen bijvoorbeeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Stress kan inderdaad een oorzaak zijn van haaruitval. Regelmatig een massage van de hoofdhuid zou hier goed tegen zijn. Bij het masseren wordt de doorbloeding van de hoofdhuid beter. Er is een grotere zuurstof toevoer waardoor de haarzakjes meer op gang komen. Een tweede voordeel is dat het ontspannend is, wat je misschien ook wel nodig hebt als ik je toelichting lees. Je kan bij de apotheek ook shampoo en/of kruidentabletten krijgen die haaruitval tegengaan. Verder denk ik dat het belangrijk is dat er zorg wordt besteed aan je psychisch welzijn. Want zulke negatieve gedachten en depressieve gevoelens zijn nadelig voor je gezondheid en zo ook voor je haar. Zijn er mensen in je omgeving waar je steun en/of hulp bij kunt vinden? Ik ken jou niet persoonlijk dus ik geef maar suggesties. Maar ik denk dat jou haar ook grotendeels terug in orde komt als je jezelf terug beter gaat voelen, en zo ook minder stress en spanningen hebt. alvast veel succes gewenst !

Bronnen:
http://www.biohairgrowth.nl/html/hoofdmassage.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100