hoe maak je je behoefte zachter ?

of heel klein.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoefte in algemene zin? Of bedoel je een specifieke behoefte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is brinta ook goed ??? of melk. wat is nog meer goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op deze link, hier staat uitgebreide informatie m.b.t. voeding en drinken http://www.meandergroep.com/thuiszorg/voeding-dieet/obstipatie-moeizame-stoelgang/

Het beste antwoord

Bedoel je met "behoefte" "ontlasting" of "behoeftes"? Wil je zeg maar dat je minder ergens naar verlangt, of bedoel je dat wat de mensen hierboven uit je vraag begrijpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

sinaasappelsap drinken. Veel water drinken.
en ik las net ergens dat het helpt om van een stukje zeep een soort zetpilletje te maken. hielp in ieder geval bij babies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vezels, vezels en nog eens vezels....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het heel erg is, naar de dokter, algemeen antwoordt: veel (genoeg) water drinken, veel vezels (volkorenboord) fruit, niet te vet gewoon gezond dus. Kleine dingen die kunnen helpen zijn oa ontbijtkoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om de wc behoefte, gedroogde abrikozen, gedroogde pruimen. Je kunt ze zo eten (wel wassen) Of je zet ze even in lauwwater of appelsap totdat ze zacht zijn. Wat ook goed helpt is een glas lauw (gekookt) water op de nuchtere maag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik uitga dat je met 'behoefte' de stoelgang bedoelt, is het gebruik van vezels essentieel.

Vezels bevorderen de darmwerking en vocht ondersteunt de werking van vezels. Om de vezels goed hun werk te kunnen laten doen, is er extra vocht nodig. De vezels nemen namelijk veel vocht op, om de ontlasting een zachte substantie te kunnen geven. Is er te weinig vocht aanwezig, dan zullen de klachten blijven bestaan ook wanneer je extra vezels gebruikt. Drink daarom minstens 1,5 liter vocht per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel vocht inderdaad
maar iets vaker olijfolie eten bevordert de darmwerking ook
net als lichaamsbeweging
en ga naar het toilet als je aandrang voelt, stel het niet uit , want daar wordt de ontlasting ook veel harder van