Mijn bureaustoel op mijn werk is licht naar voren gekanteld en niet verstelbaar op dat punt. Is dat nou echt beter voor je rug?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ja het is beter om je rug recht te houden, voor je ademhaling is dit ook beter, krijg je een betere ademhaling, gehoord van de fysio. en het is arbo technisch verantwoord om zo te zitten als ik het goed heb,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, je zit dan namelijk automatisch rechter omdat je bekken kantelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk wel, maar ik kan er zelf ook niet tegen. Ik heb zo'n harder aflopend zitkussen gekocht, waardoor ik weer recht zit. ( heb hem met de hoge kant aan de voorkant gelegd. )

;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een licht naar voren gekantelde stoel creeer je een pro actieve houding of het beter is voor je rug weet ik niet, op zich klinkt het vorige antwoord aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PS: fijn zo'n edit functie, ook met lopen moet je proberen borst vooruit en rug recht. Ook ivm de ademhaling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PS: fijn zo'n edit functie, ook met lopen moet je proberen borst vooruit en rug recht. Ook ivm de ademhaling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de hellingshoek van de zitting van je bureaustoel niet kunt verstellen, is het een slechte stoel. Vraag een nieuwe! Een stoel die altijd dezelfde instelling heeft is ook niet goed. Je moet hem per moment kunnen aanpassen aan wat op dat moment voor jou her prettigst is. VARIATIE is nog veel beter dan "de beste" houding, dat is namelijk maar een theoretisch gemiddelde.