Wat is een goed merk van goede creatine én hoe gebruik je het bij fitnessen?

Wat is creatine juist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Creatine is een organische stikstofverbinding die van nature voorkomt in gewervelden. Creatine is een tussenproduct bij de energievoorziening van spier- en zenuwcellen. In het lichaam wordt creatine gevormd uit drie aminozuren: arginine, glycine en methionine. Creatine wordt bij mensen gemaakt in de lever. Creatine kan ook met het voedsel worden opgenomen. Biefstuk en zoute haring bevatten bijvoorbeeld ook creatine Toegevoegd na 2 minuten: merken vind je hier: http://www.powersupplements.nl/creatine/creapure-creatine-monohydraat/creapure-creatine-monohydraat-500g.php

Bronnen:
wiki

Wat is creatine? Creatine is een natuurlijke stof die in het lichaam gevormd wordt (in de lever, de nieren en de pancreas) uit 3 aminozuren: Arginine: stimuleert de vrijgave van insuline en het groeihormoon, helpt om wonden te genezen en is bijzonder gunstig voor het immuunsysteem en de bloedlichaampjes. Glycine: is een onderdeel van veel proteïnen, helpt om afvalstoffen uit het lichaam te verwijderen, stimuleert de vrijgave van het groeihormoon, is gunstig voor de cholesterol en verhoogt de absorptie van vetzuren. Methionine: activeert de hormonen, helpt afvalstoffen uit het lichaam te verwijderen, regelt genetische processen, helpt kanker voorkomen en zorgt voor de bouw en onderhoud van weefsels. Dat is creatine. Gevonden op http://www.mannen-gezondheid.com/wat-is-creatine.html Hier vind je bijvoorbeeld verschillende merken creatine http://www.vitaminstore.nl/Search.aspx?keywords=creatine De merken die ik zelf regelmatig gebruik zijn BSN, CytoSport, en American Sports. Maar er zijn verschrikkelijk veel merken, je zult voor jezelf uit moeten proberen welke jou het beste bevalt. Je gebruikt creatine tijdens een trainingsperiode van bijvoorbeeld max 3 maanden. Je neemt het elke dag, het liefst voor de training, maar het kan ook 's morgens bij je ontbijt, de aanbevolen hoeveelheid (staat op de verpakking) in je glaasje Jus d' Orange, of een ander sapje of met water oplossen. Succes met je training. Ow, nog een laatst advies. Niet oneindig creatine gebruiken, en niet constant hetzelfde merk. Je lichaam went hier namelijk aan en zo wordt het efect minder. Je moet dan weer een pauze van minimaal een maand inlassen. Daarna kan je weer opnieuw beginnen.

Creatine Ethyl Ester, is de betere creatine alleen die smaakt vreselijk. Als ik je er 1 mag aanraden is dat Cellmass ( van BSN). Dat is ook de enige die wel aardig smaakt en tevens de beste van dit moment. In tegenstelling tot andere creatine soorten ( monohydrate) Hoef je hier niet eerst een buffer van op te bouwen van een week. Dit werkt gelijk. Je gebruikt de eerste dosering op je nuchtere maag. en de 2e dosis gelijk na het trainen. Hierin zijn de meningen wel eens verdeeld,maar voor mij werkte het op deze manier het meest optimaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100